onsdag 30 juni 2010

Lyckodag

I dag så var jag hos Åsa på förmiddagen innan jobb. Vi var på babyproffset och babyland och shoppade loss lite. En tripp trapp stol på rea var bara tvungen när den var nersatt, ett spjällskydd med pingu, en babysitter med leksak. När Åsa ringde blivande pappan sa han sluta handla. Jag tror inte att han litar på sin svärmor helt och hållet. Haha.
När vi tittade på baby sittern så fanns den bara framme i rött men Åsa tyckte den var okej men ändå ville hon ringa Marcus och höra vad han tyckte. Jodå det fungerar sa han.
Tjejen som jobbade kom ut från lagret och sa att den fanns i svart också. Kanon sa vi den tar vi.

När vi kom hem till Åsa så sa jag, Marcus kommer att säga att det inte är bra med röd sitter. Tur att de hade den i svart. Haha nu ringde Åsas telefon blivande pappan hade ont i magen. Röd babysitter nej det går inte. Vi tog den i svart fick han till svar. Det kom en djup suck phu va bra.

Nu har jag bara täcke kudde madrass och lakan kvar att handla till Molle så har jag köpt samma som jag köpte till Daniels första barn. Viktigt att det blir någorlunda rättvist.

Det var en halvhektisk dag på jobb, nu är det bara en dag kvar sedan så är det helg.

När jag var och köpte mat så träffade jag gamla "svärsonen" Oscar, alltid lika kul och träffa honom. En pigg och glad kille.

Så skönt att det inte har varit fotboll på radion i kväll och likadant i morgon.

Jag satt och funderade på vad det var jag skulle skriva om. Nu kom jag på det. När vi kom ifrån parkeringen utan för barnens hus så jag till Åsa jag känner igen de grabbarna där borta. Konstigt det var ju mina kära barnbarn Isac och Jacob. De hade varit med Ella hos tandläkaren och nu skulle de in och kolla present till Jacob som snart fyller år. Detta var min lyckodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar