söndag 27 juni 2010

Vägen Hem och Genvägen

I går när vi körde så hittade vi Vägen Hem, efter ett antal mil så hittade vi Genvägen också. Nu kan vi vara helt lugna när vi är ute och kör. Vi vet var Vägen Hem är och likadant med Genvägen.

Vägen Hem ligger vid Knislinge. Genvägen ligger mellan Finja och Tyringe. Nu är det inte väg 21 utan en liten krokig väg. En sådan som man kör när man har Mc.


I dag så var det dax för Thore att köra till Borlänge. Synd när det är så fint väder men ska man jobba så är det så.
Jag skulle inte jobba i dag så jag hade hela dagen till mitt förfogande. Härligt. Hur använde jag dagen då??
På rygg i en solstol med en bra bok i handen. Ingen dum ide alls.

Men icke att jag skulle låta en dag bara flytta fram på det visset Haha det är de bästa jag vet. Men jag hade sagt att jag skulle med Ycc på söndags körning så det var bara till att klä sig i de finaste skinkläder och plocka ut mc´n.

Träffas gör vi på Yamaha center i Helsingborg och det gjorde vi kl 13. En massa härliga vägar och körning i solen. Det är så skönt när man känner vinden i ansiktet och att den är varm.


Vi tog ett rejält stopp i Vittsjö. En sådant härligt fika ställe vid denna ljuvliga sjö. Här åts det, sallader pajer sillamackor, och givetvis våfflor med sylt och grädde. Verkligen värt ett besök.


Här har vi ställt upp oss. Vi var 14 olika motorcyklar. 3 tjejer som körde och en så åkte annars var det killar "gubbar" Thore var ju inte med. Haha
Jättekul ett härligt gäng var vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar