söndag 20 juni 2010

Skäralid ljuvliga ställe.

Telefonen ringde och det var sonen som skulle komma hem en liten stund. Härligt och träffa barnen. Men vad jag blev snopen när jag såg lilla Ella fjälla. Hon är alldeles prickig. Vattenkopper har hon fått. Men som tur så är hon inte speciellt sjuk.

Vi bestämde oss för att ta vår träning i Skäralid i stället för att bara springa i Mörarp. Vilket inte är så himla kul.

Vi började med den Norra Rundan som är 7,3 km. Massor med backar men den är ändå lätt och springa.
Det börjar med en rejäl trappa som är en bra uppvärming Det är kanon och bara gå upp för den.

När vi hade sprungit cirka halv rundan så kom belöningen med utsiktsplatsen. Där var vi bara tvungna och stanna och kolla på utsikten och njuta lite.



Lite lagom slitna är vi allt här. Men inte mer än vi kan se och njuta av det vackra. När vi kom ner till tavlan så bestämde vi oss för att ta en runda till och då blev det Korsskär - Liagårdsrundan på 7,4 km. Haha vad man glömmer fort. Jag hade helt glömt bort hur lång uppförsbacke den börjar med. Här gick det inte och springa fastän jag försökte.Vilket är väldigt viktigt.
Men när vi väl kom upp så var det fin väg och springa på där kunde vi ha ett bra tempo. Det var så fint vid Liagården där sken solen och det var jättefint. Vi var tvungna och stanna lite och njuta.
Vi hade en fin väg en liten bit därifrån sedan så blev det så stenigt så vi fick gå. När det blev bättre väg så var det ganska lerigt där. Helt plötsligt så låg jag på magen. Jag gjorde en Anja när hon vinner. Trodde aldrig att jag skulle stanna. Min gentleman sträckte fram en hand samtidigt som ha skrattade åt mig och talade om att jag hade blivit skitig. Jasså var ja det är ju inte klokt när jag har legat och krälat i leran. Jag slog inte mig. Vilken tur eller hur??


Den sista biten kutade vi på som besatta så vi var riktigt trötta när vi kom fram.


Skönt med stretching efter denna träningen.


Vi hade en sådan himla tur precis när vi hade kört i från parkeringen så började det regna. Det hade inte varit lika roligt och springa i regnet.
Skönt med en varm och lång dusch efteråt. En snabb sväng till Ikea för att införskaffa ett presentkort till studenten.
Jag hann och titta på den kungliga vigslen innan det var dax och ta en promenad till Fredrik och gratta honom på den stora dagen. En ljuvlig buffé bjöds det på gott att dricka och trevligt sällskap. Det var en kanon lördag från början till slut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar