söndag 6 juni 2010

Bännboll och kullaberg

Vilken ljuvlig fredag. Så sommar varmt och skönt var det. Vi hade lite ärenden som skulle fixas men sedan så var det njutning i trädgården. Thore tvättade taket och jag mös i solen.

På kvällen så var det brännboll vid Pålsjö slott med jobb. God mat och god dricka och så två rundor brännboll. Jätteskoj. Vi var kvar där länge. En tur ner till staden och Hamnkrogen där de andra var samlade. Där tog jag ett väldigt onödigt glas vin. Men inte det första onödiga. Men va kul vi hade. Det blev tåget hem alldeles för sent. Kom i säng kl 0300. Det är jag i ett nötskal.

Klockan ringde 0745 då steg en väldigt pigg fru Ohlsson upp. nu ska jag inte överdriva men efter duschen så såg jag igen. Nu var det dax att fixa till en god pasta sallad med räkor. Det var lätt för jag hade förberett i går.
Frukost och så en snabb koll att allt är med. En sväng inom Maxi träffade jobbekompisens fru där. Hon sa var du inte med igår. Jodå det var jag. Så pigg är inte min man sa hon. Hahaha hon skulle bara veta hur mycket som jag fick bita ihop.

Äntligen så var vi på väg till vännerna i Åstorp, allt var klart där de stod och väntade så när bilen var välpackad så styrde vi kosan mot kullaberg med Thore som chaufför.

Ljuvligt väder är det +23 och blå himmel.


Vi började med att klättra ner till Josefinlustgrottan och där tog vi kaffefika. Mmmm va gott det var.
Vilken uppförslut det var när vi skulle gå där ifrån. Men här är det bara till att gå.
VI följde de blåa prickarna ända upp till fyren. Det är nästan så man saknar ord så vackert där är. Vi hade tänkt köpa vars en mjukglass men typiskt nog så var maskinen i sönder. Ja men då går vi vidare med de röda prickarna som mål.

Vi gick och vi gick. Mycket uppför och lite nerför hade vi. Bertil hittade en bra lunch plats. Nere vid vattnet. Så givetvis var det en brant backe nerför. Men det gjorde inget då. Mycket fint och sitta och äta en god sallad och höra vågskvalpet och känna hur solen bränner.

Det är inte mycket som slår detta kan jag ju säga. Vilken underbar lördag.


Här sitter vännerna och njuter av den goda lunchen.

Här har vi fortsatt vår vandring mot Mölle. Ja vi skulle inte gå ner där men en bit mot skulle vi. Backe upp och en liten ner och så en stor backe upp och ingen backe ner. Hahaha detta är bra för benen.
När vi går där så möter vi en familj mamma pappa barn och hund. Vi hälsar och jag tänker det är ju Max. När han går förbi Thore så säger han de har jag ju gjort. Då tittar Thore ordentligt och ser att det är hans tattuerare som han möte. Kul.
Vi går och går upp och ner. Ska vi gå ner till Ramsvik för en glass undrar Inger? Ja sa jag sa Bertil. Jag går inte ner och sedan upp igen. Ok då blir det bilen till Mölle för glass.
Tur att Bertil inte fick bestämma för då hade vi gått åt fel håll när vi skulle till bilen. Hahaha Jag var lika klok men som tur är så är både Inger och Thore vakna.

Äntligen så kom vi tillbaka till bilen. Vandringen pågick mellan kl 1100-1600. Så vi kom en bit fram och upp och lite ner. Nu var det gott med kaffe och hembakat till. Visst ja det var inte riktigt hembakat det var Maxi bakat. Men gott var det. Här satt vi och snackade länge och njöt av det vackra vädret.
Det blev vars en god mjukglass i Mölle hamn. Så härligt och sitta och kolla in folk. Nu har ju jag och Thore ätit glass i Mölle hamn så då behöver vi inte göra det med hojarna.
Jag passade på och vilade i bilen hem till Åstorp så skönt det var.
I Åstorp så satt vi ute på altanen i solen och njöt och snackade lite om allt viktigt som det finns här i livet.
En härlig dusch och sedan så var det dax för en ljuvligt god middag. Vi tittade på skörden av kort som vi har tagit under dagens lopp. Vilka fina bilder. När klockan började gå mot midnatt så drog det rejält i ögonen. Då var det skönt och säga godnatt.
Jag sov så gott så jag var förvånad när jag vaknade. Inte brukar man sova gott borta inte men jag gjorde det. En supergod och lång frukost blev det innan vi körde hem. Väl hemma så blev det uppackning och lite små grejning. Jag hade en sådan tur att Åsa min älskling hade tid och klippa och färga mig. Hon är så snäll. Tack hjärtat.
Men nu har jag bråttom kalas i Påarp ska det bli. Ella min lilla fjälla fyller 1 år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar