lördag 19 juni 2010

Fredagsmys

Dagen började med att Thore var hos tandläkaren det tog inte så lång tid. När han kom hem så klädde vi oss för en lång tur på motorcyklarn.

Vi började att köra småvägar mot Örkelljunga och sedan mot Nordanå. Hishult där tittade vi in hos våra vänner. Ja bara bokstavlingen tittade in. Vi fortsatte mot Skånes Fagerhult, Osby,Lönsboda där vi intog vår lunch hos Handelskiosken. Veckans lunch var potatis mos med köttbullar lingonsylt och bostongurka. Jättegott var det.


Här är en som är mätt och go.

Här är jag det samma. Jag fick så mycket mat så där blev en del över.
Här är kiosken med den goda lunchen.
Mot nya mål.
Mot Olofström fina små vägar, vi tog en sväng inom Bromölla och sedan vidare mot Gualöv där vi stannade till och drack kaffe hos kära syster yster och Ce-Ge.
När vi skulle köra mot Mörarp så tog vi vägen genom Bromölla igen för ett kort besök hos bror Jan men han var inte hemma. Så vi fortsatte mot Näsum och vidare mot Knislinge.
Vi hittade en liten bra väg till Hässleholm där vi tankade och tog en sen middag.
När vi kom hem så in med motorcyklarna och så in med oss när vi hade tagit av lite av kläderna så upptäckte jag att det regnade. Snacka om tur. Vilken åskskur det kom.
Jag hade tänkt och titta lite på tv från bröllopsyran och så fungerar inte den jäkla digital apparaten. Sur förbannad. det var inte lönt så jag gick och la mig istället. Hur skönt som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar