söndag 10 juni 2012

Internationell Yamaha Custom Club träff

Då var vi färdig packade för en träff på Öland men först.

Hipp hipp Hurra för våran Ella i dag. Stort grattis till vår lilla fjälla som fyller 3 år. Ella bjuder på födelsefrukost med ägg. Jättegott var det. Ella provade och smaka på äggskal men nä det var inte gott. Ella fick fonder så klart och så en fin klocka med prinsessa på och så en rosa klänning.


Samling på Preem macken i Bårslöv. Jag fick bara med hälften av hojarna det är tre som står utan för bild. Thore tog täten till Hässleholm där vi träffade på en del av Skåne gänget.



Sammanlagt så blev vi 11 hojar som körde tillsammans till Öland. Det gick bra lite fika pauser och så lunch stopp i Rävamåla. Hur gott som helst. Vi började och köra i solsken, sen var det bara mulet och så kom det pytteregn också. Typiskt att det ska regna när man har nypolerad hoj.


På Öland så blev vi totalt 600 personer från 9 länder. Vi skåningar var ca 40 stycken. Det kom folk från England Irland Belgien Holland Tyskland Norge Danmark Finland och så från Columbia. Helt otroligt att det kommer folk i från Columbia hit till Öland. Men jätteroligt. Lite tradigt med vädret. Det var kallt. Inte så mycket regn men kallt som bara den. Det var långkalsonger under jeansen på kvällen.


En av tävlingarna var Peoples Choice folkets röst och då vann denna kille från England med en röst över vår egen Kjelle från Norrland. Kjelle hade kört längst 206 mil för att vara med oss på Öland.



Här har vi tuffa grabbana från Skåne. Alla ute på en förmiddags promenad för att kolla läget och höra om det blir någon tur. Givetvis ska vi ut och åka för att se Öland. Vi hade ju folk med som inte har varit här förrut.



Här är fyra av våra vänner.
Vår lilla mc parkering mellan stugorna. Egentligen skulle vi ställt upp dem på mc parkeringen men vi var lite busiga och hade dem här i stället.

 Det fanns motorcyklar så långt ögat nådde. De stod i dubbla led på vissa ställen. Det hade varit kul med ett riktigt bra kort på alla men då hade man fått tagit det från luften.


Här har engelsmännen kommit de var 55 hojar och så hade de 8 svenska följe hojar som hjälpte till och stoppa trafiken i rundeller och korsningar så det inte skulle komma bilar in i mellan. Först och främst så är det förbjudet enligt lag att bryta en kortege och sedan så är det livsfarligt och få in en bil i klungan. Man har polis tillstånd till detta. För om åren så har vi haft poliseskort som hjälp men det gick inte i år. Men denna kortegen körde i från Öresunds bron och till Öland utan en enda incident och det är vi väldigt glada för.


Här har vi vår vän LilleMats från Landskrona. Vi satt och snackade på facebook för ett tag sedan där jag berättade att jag sydde gardiner. Han frågade om jag kunde sy ett rosa nattlinne till honom. Klart jag kan sa jag. Det glömde jag bort. Men han var ju snäll och påminde mig i måndags. Gissa om jag blev glad när jag hittade ett rosa blank tyg för 10 kr metern. Jag sydde på fri hand typ en kaftan. En fin bild på hans motorcykel strök jag på. Fin som bara den. Mats var lite nervös sa han till Kenny vad jag skulle hitta på. Haha. Han fick den fina presenten och Mats bjöd verkligen på sig själv när han hade den på sig och gick ner till Saloonen där festligheterna var. Det finns ingen som kommer att glömma Mats. Han finns på många foton i dessa 9 länder.




Här har vi Kjelles motorcykel den som rullade 412 mil tur och retur till Öland. Denna tycker jag är super fin. När jag såg den på onsdagen så bestämde jag mig för att rösta på denna.



Det är så kul när man träffa på alla glada som vi inte har träffat sedan i fjol när vi var på Höga Kusten. Det har varit fyra ljuvliga dagar, med goda vänner, sol, kyla, regn, och så massor med skratt god mat gott och dricka. Jag tror inte att det var något bråk alls där. Inte vad jag märkte av. Medlemmarna som har jobbat med denna träff började redan i fjol för att se ut var vi skulle ha träffen. Antingen Öland eller Ljungbyhed F5. Det blev Öland eftersom de tyckte att det fanns bättre möjligheter för att sitta inne och äta lika så laga maten till så många där. När det väl var klart så började det att grovplaneras och detta har varit ett hårt jobb sedan i februari. Ett par av tjejerna så usch vad tomt det kommer att bli nu.

Vi hade strålande sol när vi körde hem i går vi och Eva-Marie, Peter och Lelle och Eva körde tillsammans med mig som RC. Ganska kul när jag säger att jag kör först och vet vart vi ska köra så kan inte Thore låta bli och tala om för mig ändå var jag ska köra. Han får en konstig blick i bland.
Vi körde genom NorjeBoke där det har varit Sweden Rock festivalen. Herregud med folk där var.

Nu ska jag snart köra och hälsa på mitt lilla barnbarn Leo som har foten i gips den stackaren. Han cyklade och fick foten under trampan och då bröts den. Lille tusse då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar