tisdag 26 juni 2012

Regnet

Ja nu kan det regna bäst det vill för nu i den sena natten har jag och Thore beställt en vecka semester på Kreta. Vi snåla människor tog en ospecificerad resa 2 Pers för 5100kr. Ja det sved inte så mycket.

Vi ska inte ha semester förrän den 9/8 så det är ett tag till och jobba. Men det kommer att gå.
I dag så var jag tidigt på jobb för vi skulle bli linje certifierade och det klarade vi galant. När jag kom upp till omklädnings rummet så hade Daniel ringt.

Någon från vår bostadsrättförening hade ringt till honom på jobb och hotat med polisanmälan om han inte tog bort husvagnen från vår parkering.
Men herregud den har jag ju lånat får den inte stå här då?? Men i vilket fall så fick han åka hem från jobb två timmar tidigare för att ta bort vagnen. Han skulle hämtat den ändå efter jobbet. Men nu brann det i knutarna.
Förbannade blev jag, vem fan ringer till polisen om detta ???? Jag ringde upp ordföranden för att skälla lite då är den mannen på semester och vet inte ett dyft om detta. Ursäkta mig då. I morgon ska jag prata med snickarjäklen för det var han som hade ringt till Daniel. Jag ska ha reda på detta med polisanmälan. Är det på riktigt eller ett hot.
Jag blir så jäkla trött, kan inte var och en sköta om sina liv och ge fasiken i andras??

Jag hoppas innerligt att huset vi ska titta på i morgon är fint och att det bara är vi som tycker det så vi kan köpa det och flytta ifrån dessa människor utan egna liv.

Jag är för gammal för att ha barnvakt känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar