onsdag 20 juni 2012

Glad Midsommar

Bara en dag till. Vi har fått ett sommarbarn på vår linje och det är mycket och lära ut. Jag är handledare så ansvaret är mitt att han lär sig snabbt. Jag tycker att det är kul samtidigt lite jobbigt för man ska vara på hugget hela tiden och berätta och svara på frågor och komma ihåg viktiga saker. Som till exempel när vi har våra raster och att man får gå på toa när som helst. Ja det är viktigt.

Äntligen har vi fått lite sommar, i morse var det ljuvligt ute 0520 så jag tog mcn till jobb, därefter var jag och tränade och sedan så var det mys hos Åsa. Hon bakade en supergod rabarber paj, Åsa och Leo hade varit hos mina svärföräldrar och hämtat rabarber och haft en mysig förmiddag. I dag så för första gången sa Leo mormor. Gissa om jag började steppa. Han sa mormor jippi. Ja så glöttig är jag.

Lite mat har jag hunnit med och handla vi ska ju fira midsommar och då är det en självklarhet och ha ny potatis och sill. Det var inte så mycket folk jag trodde att det skulle vara värre. Nu ska jag ringa min kärlek och stryka lite tvätt samtidigt.

Vi önksar er alla en GLAD MIDSOMMAR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar