fredag 25 juni 2010

Glass i Mölle

När jag slutade jobba så packade jag min väska som snälla Gabriella tog med sig och lämnade hemma hos mig. Jag knöt på mig löparskorna och började springa mot Mörarp. Jag tror att det var minst lika varmt som under GBG varvet. Ända skillnaden var att jag inte hade vatten med och det var en liten miss.

Det gick väldigt bra och springa fastän jag får ont under tårna. Det är ett problem för mig. Jag har köpt nya skor och dyra sulor men tyvärr så har det inte hjälpt. Jag ska tillbaka till Runners och prata med dem.

Iallafall så hade jag bestämt med Thore att han skulle springa hemifrån och så ska vi mötas halvvägs. Och det gjorde vi precis. Mötet blev i Kroppakorset. Där vände Thore medan jag bara fortsatte att springa. Lättas för mig det blev lite tradigt för honom eftersom han fick springa tillbaka. Men det var härligt när vi kom till skogen och veta att nu är vi hemma om 1 km.

Det tog en timme och 10 minuter ca. Jättebra tycker jag att det är.

En härligt dusch och så tvättning av en smutsig mc sedan så vilade vi lite på maten i solen. Fick en timme innan mc vännerna kom.


Samling vid pumpen. Eller mcn. Vi tog en härlig tur till Mölle där vi åt glass och drack kaffe. Jag vet inte riktigt vad det gör Mölle så himla attraktivt för mc åkare glassen är god men den finns ju i andra kiosker också. Där är iallafall hur mycket mcfolk som helst.

Det var jättemysigt där och kul med alla människor som kommer och pratar och tittar på motorcyklarna. Kul och höra kommentarer om dem.

Här står de uppradade först Susanns HD, Mickes HD med högt styre fattar inte hur han kan köra men det är väl en vana sedan så kommer Thores och sist min Yamaha.
Det är något visst och köra jag som inte har varit intresserad tycker att det är superkul. När vi fikade så bestämde vi vart vi ska köra på lördag. Egentligen så bestämde vi så här. Vi börjar och kör mot Knäred sedan så får vi se. Vi tar med kaffekorgen och så blir det middag på vägen någonstans.
Nu är det snart dags för att fixa till sig för midsommar dansen med barnbarnen. Ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar