torsdag 1 juli 2010

Mormor ska jag bli.

I dag var jag med Åsa hos barnmorskan. Vilken lycka. Jag fick känna hur Molle ligger huvudet, ryggen och rumpan. Haha så himla mysigt det är fantastiskt att man verkligen kan känna bebisen. Jag blev alldeles tårögd och minnsann det rann över lite med. När jag tryckte och kände så sa jag till Molle att det är bara mormor som grejar lite. Bara så Molle kan vara helt lugn.

Hjärt ljuden det går knappt och beskriva hur ljuvligt det låter

Ja jag säger bara herre min gud så härligt livet är och så härligt det kommer att bli. Just nu finns det absolut inget som svarta ner min himmel för den är blå.


Åsa mår så bra inte ont någonstans alla prover är superbra. Hon jobbar och står i. Barnmorskan så till henne att ta det lite lugnt med powerwalken.
Det är så kul och se Åsa för det lyser om henne riktigt ordentligt. När hon sa vad hon vägde så gjorde hon det med ett leende. För hon har ju en bebis i magen så då är det ok.

Ja du min vackra dotter vilken spännande tid vi har framför oss. Nu håller jag alla mina tummar för att den blivande farmorn kan din nästa tid så hon också får höra och känna.

Nu ska här göras lite hushållsarbete, Thore är redan i full gång.

1 kommentar:

  1. Var så mysigt att ha med dig. Blir nästan lite tårögd själv när jag tänker på det. Puss Åsa o Molle

    SvaraRadera