fredag 23 juli 2010

Tågresa med fribiljetter

Efter att Eva har skickat 13 sms till mig och 11 sms till Inger så var vår resa bokad och klar. Anä sa Eva inte har jag skickat så många sms. JO sa båda jag och Inger. Vi räknade dem innan i dag när vi pratade i telefonen.

Eva min kära vän är en stor vän av sms det är så härligt för jag tror inte att någon annan i hennes ljuvliga ålder slår det. Jag vill absolut inte vara utan dina sms tro inte det.

Dagen började med att jag och Eva tog tåget till stan 0830 där möte vi upp Mona. Tog tåget mot Åstorp där Inger gick på. Så då var vi samlade till en härlig dag som vi inte visste så mycket om.



Vi steg av i Kristianstad och begav oss till Duvanders café för att intaga en liten lunch och en Olle bakelse. Som tur var så delade vi på dem för jag tyckte inte att den var speciellt god. Men eftersom en av oss är ett stort fan av Lasse Stefanz så var detta absolut tvunget.

Choklad mousse på mandelbotten och ett tunt choklad överdrag. Något som smakar som papper ovanpå men Olles namn och hatt.
När vi har strosat runt i Kristianstad ett bra tag så var frågan vart åker vi nu?? Mot Sölvesborg. När vi kom dit så tog vi en paus i parken och njöt av lite gott vin och det fina vädret. Stålande solsken helt perfekt väder.
Vi tog en promenad ner mot centrum och det blev lite på må få för inte visste vi riktigt vilket håll vi skulle gå på. Men 4 damer har väl näsa för var en gågata kan vara. Vi hittade den hur lätt som helst.
Där hittade vi en trevlig butik som heter Nygrens dammode. Låter som något för damer som har fyllt 80 år men inte var det så. Efter lite övertalande så hittade Inger en mycket fin baddräkt till hösten vattengympa. Hon var så varm så hon ville inte prova. Men om man är varm vad kan då vara skönt och ta på sig? Jo en baddräkt.
Själv hittade jag en så fin blus men den fanns så klart inte i min storlek. Ibland så trillar poletten ner för jag kom ju på att jag kunde fråga vilken storlek som satt på dockan. Jo vilken tur det var min storlek. Gissa om de har sytt den blusen till mig. Den satt som gjuten på mig. Oj vad nöjd jag var. Vi betalade och tackade för hjälpen av den super trevliga kvinnan. Det är ljuvligt när man går in i en butik och får hjälp med att hitta rätt storlekar och lite hjälp vid provningen om man behöver det.
Egentligen så det första jag såg i skylten var en härlig topp i vit blått och lite andra färger oj vad jag tyckte den var fin men jag hittade den inte i affären och när jag såg den rosa lila blusen så glömde jag bort den. Ett tag.
När vi kom ut på trottoaren så kollade vi lite på ställningarna utanför. Vad hänger där? Jo den finna som jag ville ha. Jag tog den i min storlek och gick in och provade. Satt så fint åh vad fin jag kände mig i den. Ja jag smällde till med den också.
Eva blev också sugen så hon hittade sin storlek och gick in och provade jättefin är hon i den. Nu ska vi bara se till så vi inte kommer med den på samma fest.
Efter promenerande och shopping så blev vi hungriga. Vi hittade en mysig restaurang vid torget de hade en fin ute servering. Där tog vi plats och så beställde vi, kungsflundra med duchess mos. Vilken portion så mycket och så gott. Jag hade inte plats till hela men jag försökte.
Kvälls kaffet tog vi i Hässleholm på väg mot hemmet. Mona var en förståndig kvinna och åkte direkt hem. Jag och Eva gick av i Åstorp och blev hembjudna till Inger på vin och choklad. Haha det var gott och så trevligt. Skönt var det och lägga upp fötterna på pallen och luta sig tillbaka och bara njuta av kvällen och dessa båda kära vänner.
Jag tittade på klockan och såg att om 5 minuter så går vårt tåg. Okej det tar 20 minuter och gå till stationen så det var bara till att sitta i lung och ro en stund till innan nästa tåg skulle gå.
Tack kära vänner för en sådan ljuvlig dag.
Eva tack för du åker tåg till ditt jobb var dag och tack till Skånetrafiken som blir mer än 20 minuter sena i mellan åt så att Eva får fribiljetter som hon så generöst dela med sig av.


Här har vi mitt andra inköp.


Här är den första.
Så nöjd jag är.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar