söndag 25 juli 2010

Gästgivaren i Hässlunda

När jag hade sprungit min runda och Thore hade klippt gräset eller det var kanske för mycket och kalla det gräs. Han klippte klöver och annat ogräs som växer i vår gräsmatta.

Då tog vi våra mcar och körde till sonen för ett litet besök. Egentligen skulle vi besöka Mölle men tiden rusade i från oss så det blev en liten runda i stan och ett snabbt besök hos vår kära dotter.




Åsa skojade till det lite för oss när hon kom ut från toa i denna härliga peruk som hon ska ha på sin kompis Hannas möhippa. Snyggt eller hur sa Åsa. När jag tittade på henne sa jag har du inte haft den färgen innan? Jag tycker att jag känner igen den.
Det är nog till att föredra den vanliga vackra Åsa. Det var bara en snabbvisit hos henne för vi måste hem för Thore ska tvätta våra cyklar Vi ska ju ut och cykla i kväll med våra vänner.
När Ann-Britt och Jocke kom så började jag skratta och sa till AB vilken tur att jag inte tog min likadana blus som AB hade på sig. Ja det hade varit kul och vi hade kommit likadant klädda. Vi har varit i samma butik och handlat. Jag tog på mig min men så kom jag på att jag kunde ha den fina jag köpte i Sölvesborg i stället.
Utan för vår by så finns det en Gästgivaregård de har restaurang där de brukar ha olika tema med mat och så har de B&B. Ofta har de fullt nu på sommaren. Det är ju skoj när det går bra för dem. Stället hetter Villa Mala och restaurangen heter Henkes Hörna efter deras son.
Mycket trevligt litet ställe familjärt och med en lummig trädgård som vi givetvis satt i.

Som tur så var där ett party tält uppsatt så vi satt lite i lä men efter ett tag så fick vi be om filtar för inte skulle vi gå in och sitta där inne inte.
Här sitter Thore Ann-Britt och Jocke och de ser ju väldigt glada ut.
Det blev en riktig tre rätters meny, ägg och sill macka till förrätt för tre och en lax tartel för en. varmrätten var antingen ryggbiff eller entrecote med potatisgratäng till efterrätt blev det chockladfoundy. Skönt att vi cyklade så vi fick röra lite på oss när vi skulle hem.
Kaffe och en liten virre här hos oss med en titt på kort från lite olika tillfälle hann vi med innan herr och fru W cyklade hem.
Tack för en trevlig kväll.
Thore har kört och jobba. Så jag har dagen till eget förfogande. Jag har inte bestämt mig än vad jag ska göra. Bli hemma och göra något. Eller ta en tur med yamaha klubben. Jag har ca 45 minuter på mig och bestämma mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar