tisdag 27 juli 2010

Tisdag och sista sem veckan

Usch vad det känns redan snart är semestern slut. Men nu gäller det att ta tillvara på dagarna.

Det blev aldrig någon körning i söndags jag hoppade över det för jag tyckte vädret var så där. Vilken tur jag hade för de hade blivit blöta de som körde. Jag hade en lugn och skön söndag här hemma.

I måndags så var jag uppe tidigt. Jag tog mc´n till gymmet för st yrketräning och spinning så himla skönt jag har ju bara sprungit nu hur länge som helst.


Sedan vi middagstid hämtade jag Eva så körde vi till Nordanå och köpte tvättklämmor. Ja okej då lite annat också. Vi tog en super god fika i Laholm en liten mysig håla. En sväng inom systemet för att inhandla lite öl till Evas sambo. Då passade jag på och titta efter ett vin som jag har hört ska vara supergott. Amarone. Jodå jag hittade det men det kostade mellan 199-269 kr flaskan. År det gott så okej.


När vi var på väg hem så pratade vi om Höganäs outlett så en snabb sväng inom där.
Jag tyckte inte att det var så himla billigt där trodde nog att det skulle vara lite bättre priser. Men det kostar nästan lika mycket där som på Cervera. Jag fyndade iallafall på sport affären två tröjor och ett par byxor.


Nu var klockan kväll så dags att komma hem. Jag fixade lite god mat till mig och jag var väldigt förväntansfull när det gällde vinet. Amarone Tommasi.Ja jag vet inte riktigt men jag tyckte att det fanns en liten konstig eftersmak som jag inte var helt nöjd med. Jag slängde iväg ett snabbt sms till Eva och givetvis så kom hon som ett skott och fick smaka. Vi var väldigt överens om att Nej tyvärr detta är inte värt pengarna. Vi har druckit godare vin för billigare pengar. Men kul och prova.
Jag har en flaska av en annan Amaronen Classico tror jag den heter. Men sen ska jag ta vid ett annat tillfälle så får vi se om den är godare.


I dag så var jag på Indoorwalking kl 0815. En sväng hem om barnbarnen blev det efter. Alltid lika kul och komma dit och hälsa på dem. Vi bestämde att de ska komma i morgon eftermiddag på fika och så ska söta Åsa klippa dem lite.
Eftermiddagen har gott i lugnets tecken lite polering på mc´n annars mest snack med bäste Thore. Lite trädgårdsarbete blev det också.

Nu tittar jag ut mot denna gråa himmel och undrar ska det komma något upp i från eller?? Jag och grannen Jörgen ska nämligen köra till Löddeköpinge med mcárna och kolla in andra hojar och bilar. Det är inte så kul om det regnar. Ja vi får väl hålla tummarna på att det är fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar