tisdag 30 mars 2010

Snart påsk

Tiden går fort när man är lycklig. Idag så plantade jag de första penseérna och så lite påskliljor. Riktigt fint blev det. En ljuvlig förmiddag ute i trädgården solsken och fågelsång. Kändes inte helt kul när alarmet på kl ringde och det var dax och gå in i duschen för att sedan köra till jobb. Men sådant är livet. Till Thores stora glädje så kom den nya tv boxen i dag så han fick äntligen se på tv.
När jag kom till jobb så sa kamraterna kolla där kommer kändisen. Va sa jag va menar ni? Jo då är det så att jag är med i vår McNeil tidning. Ja som tur var så var kortet bra, annars hade det inte varit kul.
Jag och min kamrat fick gå över till 11an och jobba tillsammans med Git S och det var kul jag har inte träffat henne på länge och då menar jag länge. Så dagen gick fort.
Thore är på väg till Borlänge. Så även han jobbar. Han har ju varit ledig länge nu ända sedan i onsdags natt.

Deklarationerna har kommit och det tycker jag är kul, lika spännande varje år när man öppnar dem- Har jag tur och få tillbaka lite eller. Ja inte för jag tycker att det är kul när jag får betala. Men i år var det kul för vi får ganska mycket tillbaka och det känns ju bra. Är det någon som undrar vad vi ska göra för pengarna så kommer de att gå direkt in på Ving kontot som vanligt. Så kul ska vi ha för de pengarna.
I morgon så är det löpning som står på schemat och så hoppas jag att de ringer från Bikeman och säger att min Mc är klar. De skulle byta två packningar och fylla på olja. Det ska väl inte ta så lång tid tycker jag. Vi lämnade den i går.

Jag har ett litet dilemma. Jag skulle vilja veta får jag min Mc och hur vädret blir i verkligheten nu i helgen, om vi ska köra Mc eller jag ska jobba övertid så jag får ihop lite semester. Hur ska Thore jobba har också lite betydelse. Det sista som ska stämma in är har jag tid och jobba??? Vi ska ha barnen här på långfredagen, bortbjudna påskafton, vandringsdag påskdagen, vilodag på annandagen. Nja känns som jag ska strunta i jobbet fast jag behöver timmar till ledighet. De ska stänga hela fabriken i tre veckor och så vill jag ha en vecka med Thore och inte ska han ha när vi har stängt så det blir att jag får ta fyra veckor och det blir förmycket då har jag inte till vintern när vi ska till Thailand. Konstigt att man inte kan får rejält med semester dagar så det räcker. Hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar