fredag 12 mars 2010

Ledig fredag

Ha vad denna lediga dag har försvunnit snabbt. Vaknade 0730 det är en bra tid på en ledig dag tycker jag. Men ändå så har den gott i racer fart. Jag var hos söta Åsa på Hår och skönhet och blev klippt. Superfint tycker jag. Det är ju mitt hår och mitt huvud så det är rätt. Därefter så tog jag en snabb promenad till Tipi hud och fotvård för där har jag en tid med Tina till och kolla över och fylla i min permaneta eyeliner makeupe. Det gjorde ont och kändes obehagligt men värt varenda krona och smärta.

Super bra har det varit nu när vi var på semester. Jag målar mig ju varenda dag, Jag kan inte tänkar mig att gå ut utan. Jodå visst gör jag det men jag känner mig väldigt naken då. Nu så är det en liten kladd mascara som gäller sedan så är det klart. Så himla skönt.

(Nu äter jag upp godiset vi skulle ha i morgon kväll)

En tur till Väla och barnens hus för att inhandla doppresent till Albin i Värsjö som ska ha dop i morgon i Åsljunga kyrka, ska bli trevligt och träffa alla där. Hoppas nu att de blir nöjda med presenterna. Ja annars så går det ju att byta.

Det blev en tur till Mia fian också idag när jag ändå var i stan, en lätt fika där och så fick jag manglat mina bordstabletter. Kanonbra. Mia har köpt katt. Ja jag gillar det inte men jag bor ju som tur är inte hos henne. han heter Emett och var söt. Bra betyg från mig som inte tycker om katter. Givetvis så hade jag en leksak med till honom och hälsade honom välkommen i familjen. Viktigt och inte göra skillnad. Åsas kattafan fick ju lite leksaker så då får ju Mias också ha det. Kom precis på att jag glömde och ta foto på honom.

När jag efter många om och men kom hem så hade Thore börjat laga maten och det var ju bra att jag slapp det. Det blev lax pressad potatis med hjortronsås. Jättegott.

Egentligen förstår jag inte varför jag sitter här och trycker in en massa godis för jag är mätt sedan middagen. En dumhet är det.

I morgon så ska jag upp tidigt så jag hinner springa mina 8 km sedan så bär det av till Åsljunga. På kvällen ska vi ha en thai kväll här med våra vänner som var med i Thailand. Vi ska äta gott och titta på foto och film och minnas hur bra vi hade det där.

Nu ska jag bra umgås med käre mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar