söndag 28 mars 2010

Oj vad tiden går

Redan söndag det är inte klokt. Nu äntligen så har jag jobbat min sista natt. De känns så himla skönt.
I fredags så sov jag bara en liten stund på morgonen för jag och min vän Inger skulle åka till Lund och köpcentrat Nova. Men eftersom det var så fint väder och jag hade hört att det skulle regna på lördagen så tog vi en promenad i Lund i stället. Den första butiqen vi gick in i så hittade jag en mycket fin tunika lite dyr. Men som jag brukar säga Jag jobbar och sliter varje dag så då måste jag väl unna mig också. Jag hittade ett par svarta byxor på Espri. Jag har varit i stort behov av ett par svarta finbyxor. Dessa jag hittade satt så fint och är super sköna. Jag är mycket nöjd med mina inköp.

Kunde inte låta bli och köpa ett sätt bebiskläder till min kära dotter också. Ja jag vet att jag inte skulle men det gick inte och bara gå förbi.
Jag hittade även lite roliga tårtljus till barnbarnen. Får väl se om de tyckter samma som farmor. Haha.

I fredags kväll så kom brodern Jan och ska vara här hela helgen. Det är inte ofta som vi får tillfälle och umgås på detta intensiva visset men så kul det har varit.

I går så var det öppethus på alla MC ställen i stan så vi var runt och kollade mc och tillbehör. Synd att det var dåligt väder för det var inte många som körde mc. Kul och gå runt och kolla. Jag är nöjd med den som jag har och likaså Thore men titta är kul. Eftersom Jan var med så bestämde vi träff med Åsa och Marcus och tog en Lunch med dem på Olssons Skafferi det är inte så ofta Åsa träffar sin morbror. God mat och en trevlig stund blev det.

Vi hade syskonträff och för första gången på flera år så var alla med jätteskoj. Jenny och Magnus kom hem här för en liten träff innan vi gav oss iväg till Ekebo och för att fira Flamingokvintettens 50 års jubileum. Även mitt. God mat och trevligt sällskap runt bordet var de. När det var dax för dansen så flyttade vi upp på gräddhyllan där vi hade fått bord. Efter lite dans så satt alla tillsammans när Dennis J i orkestern sa att det var en dam där som hade börjat och dansa med dem för exakt fyrtio år sedan i Göteborg nästa på annons var att JAG fyller 50 år och att jag gick med i deras fanklub när jag var 13 år. Än i dag så undrar jag hur kunde han veta detta. Mina kära syskon sa stå upp så när Dennis sa grattis för andra gången så reste jag mig. Jodå det var kul. Jag vet vem som är de skyldiga bovarna. Jans idé och Dorothy som var framme. Hämnden är ljuv som man säger.
Jag älskar och dansa härligt och bugga med folk som var med för. Enklare och följa. Så i dag är jag lite seg i benen och fötterna men det är verkligen värt de.

Klockan skulle ju ändras i natt och det glömde vi och göra så klart. Efter en god brunch som det blev så körde Jan hem. Så nu är det lugnt här, Thore och Åsa skulle ha en liten träff!!! Undrar om det är present till mig de skulle inhandla??????????????
Annars så kommer denna dagen till att vara lugn jag ska läsa ut min bok. "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingermarsson den kan jag rekommendera verkligen bra. Jag har haft lite svårt att släppa den. Jag blir så glad när jag hittar en sådan bok. Jag kan inte komma ihåg att jag har läst något av henne innan men det ska jag göra nu.

Jag ska även titta på Så ska det låta för det missade jag i fredags. Strömsladden mellan boxen och väggen är i sönder så det blir inget tv tittande här förrän vi får en ny av Telia. Den kommer väl i veckan. Jag jobbar kväll och klarar mig alldeles utmärkt utan tv men det är värre för min käre man. Han fullkomligt njuter av att sitta framför den och titta på alla möjliga program. Hur man bygger choppers, bilar, hur man tillverkar kärnkraftverk!! eller cyklar. Lastbilsförare på is, hem till gården ja precis vad som helst bara det rör sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar