söndag 14 mars 2010

Helgen slut

Ja så snabbt denna helgen gick då. Men vi har hunnit med en massa tycker jag.
Lördagen började med 7 km löpning och det kändes jättebra, fastän det var snorhalt på vissa ställen.
En del förberedelser gjorde vi innan vi styrde kossan mot Åsljunga kyrka. Där blev det barndop. Trevligt värre var det. Albin var jättesnäll och bra kollade runt medan prästen pratade och vi sjöng. Storasyster Patricia sa när prästen läste en bön. "Jag tror att jag gråter så fint det är" Söt liten tjej.

Albin blev lite sur och skrek lite när han fick vattnet på huvudet, det var nog för kallt. Hahaha Efteråt så blev det smörgåstårta från Konditoriet i Örkelljunga som Albins faster Johanna hade gjort.


Väl hemkommen så var det en massa som skulle fixas för vår thai kväll. Jag gjorde kyckling grillspett med jordnötts sås och vitlöksbröd till förrätt. Gott blev det. Sedan så hade jag gjort en Panang med kött, och så en massaman gai, Gai är kyckling på thai. Panagen blev ganska stark så där behövdes det lite ris så det neutraliserades Men massamanen blev kanon .
Här har vi Olle Maritta och Thore. Givetvis så dracks det massor med singha till maten av killarna medan jag och Maritta höll oss till det vita vinet.

Här har vi Bengt och Irene, det var Irenes tur och köra så hon drack super gott vatten. Till efterrätt så blev det färsk ananas och mango. Jag skulle egentligen ha haft vattenmelon för det får man alltid i Thailand, men tyvärr så hade de ingen i affären.
När maten var avklarad så var det filmtajm. Vi tog en massa kort allihopa och filmade mycket och tyvärr så räckte inte kvällen till för alla kort och filmer. Men det gjorde inget för vi bestämde en kväll till och träffas på. Längtar redan.

Det finns en kvinna i Hishult som miste sitt barnbarn i cancer som gör dessa vackra änglar till förmån för cancerfonden. Jag har läst om kvinnan i Allers tidningen och när jag såg att både Irene och Maritta hade dessa vackra änglar när vi var i Thailand så blev jag helt såld på dem. Vilken lycka när jag får en sådan av dem i present. Efter jobb i morgon ska jag köpa en kedja till den. Jag känner redan att det kommer och bli ett favorit smycke.
Kvällen tog slut mitt i natten men vad gör det när man har så roligt. Jag fixade maten och servade under kvällens lopp så när våra vänner åkte hem tog Thore över köket. Massor med disk var där, vi hann inte tömma diskmaskinen innan vännerna kom så det fick vara till de åkte hem. Vad gör det med en massa disk i köket när man inte sitter där.

Det var inte bara jag som fick present förresten även vännerna fick vars en. Men inte utav mig utan av våra käre vänner i Thailand, Mr och Mrs Tu. Innan vi åkte hem så fick jag tre mycket fina budda statyer av glas som det finns ett batteri i så den ändra färg med jämna mellanrum. Det var kul och ge dem till vännerna för de blev så glada. Jättekärt av Mr Tu och hans fru och ge till oss alla.
I dag så kom lillflickan hem så åkte vi till Halmstad på MC mässa. Nu börjar det bra ihop sig till och plocka fram den fina hojen. Kul och gå där och titta på både cyklar och kläder och annat som finns till Mc livet. När vi är på väg ut så möter vi ett par i från byn som också skulle kolla lite.
Vi var nästan tvungna och köra och hälsa på sonen med familj, stackars lille Jacob han har feber, inte så kul. Isac var iväg med kompis så honom träffade vi inte. Lilla Ella sov i vagnen ute. Efter en timme där så tog vi en tur till Maria Park och hälsade på stora dottern och svärsonen. Mysigt. Känns alltid bra när man har träffat alla barnen.
Nu är klockan 2100 så det är dax för mig och sova så jag är pigg i morgon när jag jobbar förmiddag. Käre mannen ska inte jobba förrän på tisdag.
En helt ny orörd vecka har jag fram för mig. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar