fredag 19 mars 2010

Bröllops dag

I dag är det 27 års sedan som vi gifte oss. Vilken dag det var. Thore var inte ett dugg nervös sa han. Nänä han rökte två cigaretter mellan vårt hem och kyrkan och det tar 4 minuter och köra den sträckan.
Ja inte var det bättre med mig. Verkligen en nervig dag var det.

Unga som bara den. Jag var 23 och Thore 25,5. Två barn hade vi redan fått Daniel som var 3 år och Åsa 6 månader. Daniel var med framme i kyrkan och klättrade lite på altarringen och frågade en massa frågor så vi fick viska tyst till honom och att han skulle lyssna på prästen. När vi knä böjde sa han " ska jag också ligga på knä" givetvis svarade prästen. Hur kul som helst.

Vi hade inget stort bröllop för det hade vi inte pengar till, vi sparade ju till hus. Så vi hade en liten fest hemma i vårt radhus med våra föräldrar och syskon och ett par kompisar som var vittne. Jag hade själv gjort smörgåstårtor och vanliga tårtor. Klänningen lånade jag av min bästis Maritta den var en storlek för stor till mig men vad gjorde det. Svärmor la upp den så det blev så fint.

Ingela på gamla Fremlings i Bjuv fixade mitt hår det var så fint jag har sparat alla hårnålar som Ingela använde. Varför? Har ingen aning men det är säkert någon mening med det. Jag var kanske inte så vacker på kvällen när jag skulle ta ner håret det var ju både flätat och turperat. Det såg mest ut som en risbuske då.

Fotona tog vi hos Thord Olsson i Bjuv, oj vad nogrann han och hans fru var och det är vi glada för. Även om åren har gått får jag ju säga att vi är väldigt nöjda med dem och vi har en förstoring upphängd här.


Vi har förändrat oss en del under årens lopp.
Nu är ni väl nyfikna hur vi firar vår bröllopsdag. Klart att vi firar.
Jag så här: Efter jobb så köpte jag en semla och en stor bukett tulpaner och en orkide.
Thore firar i sin lastbil på väg hem från Borlänge. En god middag i Ödeshög kostade han på sig. Själva firandet tycker jag inte är så viktigt det viktigaste för oss är att vi kommer ihåg vilken dag det är och talar om det för varandra.

Men visst hade det varit mysigt om han hade varit hemma så vi hade ätit en god middag tillsammans. Nu får vi göra det i morgon istället. Om det inte regnar ska vi ta fram våra motorcyklar och köra en runda.
Vad jag fattade på metrologen på radion så skulle det bli regnsskurar i morgon, ja vi får väl se.

2 kommentarer: