lördag 20 mars 2010

Fortsättning på Thailand

När jag och Thore hade varit i AoNang i en vecka så kom våra vänner Maritta och Bengt. Jag och Maritta lärde känna varandra 1977 när vi började gymnasiet tillsammans. Så vi har några år tillsammans vilket är jättekul. Våra barn är i ungefärlig ålder och har träffats en del under årens lopp.

De kom lagom till lunchen och den intog vi på The Last Café. mycket god mat har de där.

De är lite trötta och möra här, de hade ju varit på resande fot ett tag.

Nu ska vi på utfärd och jag och Thore var färdiga ett par sekunder innan Maritta och Bengt så vi gick så sakta när denna ödla helt plötsligt ramlade ner precis framför mig. Nu tror nog alla att jag skrek men nej det gjorde jag inte. Ödlan satt kvar en lång stund när Thore gick mot bänken så sprang den iväg.
Här försöker jag och få in en bild på oss tillsammans med Bertil (självutlösare) inte helt lätt när jag glömde hur jag ställde kameran och den stod lite ostadigt på en lampa.
Vi fångade upp våra andra vänner Irene och Olle på väg ner till stranden och till långthailbåtarna. Här är jag och Irene som sitter framme i båten och myser.
Vi är på väg till ön Poda en gång till för mig och Thore men det var så kul och visa Poda för våra vänner. Den är så vacker med ljuvligt vatten och bada i här är fint och snorkla också.

Sanden är ljuvlig så härligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar