torsdag 1 april 2010

Resan till blåkulla

Skärtorsdag en sådan ljuvlig dag. Strålande sol inte så varmt men dock sol. Lite vind men det är ju bra när man ska ut och resa. Där var en på jobb som sa NU IGEN!! Ha ha han hade missat Blåkulle resan.

I går så planerade jag för denna dagen. Jag är bra på att planera Men sedan så har min man ett jobb som inte man kan planera med. Jag trodde att han var ledig eftersom det är röda dagar. Kyss mig! Alla affärer har öppet. Ja det är jag glad för, inte fasen har jag hunnit handla. Jag skulle städa i förmiddes och så skulle han handla. Men nä han skulle till Strömstad. Pust då får jag städa och handla i morgon. Egentligen så vet jag ju hur det är efter alla dessa år men ändå så går mina planer åt skogen eller till ett ännu värre ställe.

Ja jag hann inte städa allt innan jobb så nu har jag snart dammsuget färdigt och så ska jag torka golven. Tog en liten paus bara.
Jag fick hämta hem min Mc innan i dag. Tog käre Daniel till hjälp med bilen. Han får ju inte köra Mc fastän han vill. Haha. Men han var glad och köra mors bil och trycka in växlen S jag såg att han använde den växlen.

Är det fint väder i morgon ska jag ta en tur innan jag handlar eller efter. Jag har inte bestämt om jag ska träna eller vad. Där är tid till bestämmande in morgon. Jag ska inte göra för stora planer för de går ju i stöpet ändå.

Jag tror att jag handlar först och kör sedan. Träna kan jag göra en annandag.

I morgon kväll kommer alla barn och barnbarn på middag. Vi ska grilla. Min käre svärson som är kock ska göra en super god potatis sallad. Kanon med hjälp, inte ofta som jag får det men ibland så ber jag om det som jag gjorde nu


Påsken för två år sedan är detta kortet från. Lille Jacob äter god påskmat hos farmor. Det ska blir kul och ha dem hemma alla. Det har inte blivit så mycket träffa den sista tiden. Jag har mitt och de har sitt. Men nu ska vi umgås och må bra. Nä nu ska jag ta mig i kragen och göra färdigt här så jag kan sova för min klocka ska ringa ´0800 i morgon, eller idag.

2 kommentarer:

  1. Jaha! Så gick de med de planerna! Hade du inte koll på hans schema eller han körde extra? Själv har vi det förträffligt! Tre dagar nu med blå himmel och strålande sol! Härligt!

    SvaraRadera
  2. Jodå visst har jag koll på hans schema. Men det är ju påsk så då trodde jag att de inte behövde mat i Strömstad och i Stockholm. Hahaha. Det är hans vanliga turer han kör. Skönt ni har fint väder, vi har det också.

    SvaraRadera