söndag 11 april 2010

Middag i Åstorp

Här sitter tre glada vänner. Vi blev hämtade av E och T för färd mot Åstorp. Det såg vi fram emot för det brukar vara högljuda och långa diskussioner om allt mellan himmel och jord. Så blev det även denna kväll.


En mycket god middag blev vi serverade. Tack så mycket.



De andra tre vännerna.


Här ska vi titta i Trailer tidningen och se en gemensam vän till oss på bild. Just lastbilar är ett väldigt viktigt ämne då det är en viktig inkomstkälla i våra liv.



Jag måste ju bara berätta om samtalsämnena. Sluta jobba och pensionära sig, sluta jobba vid storvinst, var ska barnen vara hemma eller på dagis??


Vi har ganska lika åsikter även om det inte hörs.


Helt klart ska man får jobba så länge man orkar och vill. Men det är ok och sluta när man vill också. Bara Eva får jobba till hon är 90 för det vill hon. Vinner vi pengar så var vi fyra som ska sluta och jobba medan Eva och Thore ska fortsätta och jobba.


Ska barnen vara hemma eller bli lämnade på dagis från ett års ålder???? Hade vi inte lämnat barnen så hade inte Eva och Inger haft jobb.


Men var har barnen det bäst hemma med en förälder eller bli lämnade och uppfostrade av andra?? Jag tycker ju hemma men som läget är i vårt vackra land så måste ju båda föräldrarna jobba. Jaha Varför?? Jo för man måste ju ha hus bilar och allt annat som man behöver för att överleva, sedan är diskussionen sådan behöver man alla dessa grejer och resor?? Behöver man gå ut och äta flera gånger i veckan???


De unga föräldrarna är påverkade av sina föräldrar. Av OSS.


Varför har det blivit så att det är en kvinnofälla att vara hemmafru och ta hand om hem och barn?? Vem har gjort så att det är så???

Hur många damer som gick i pension för kanske 5-10 år sedan som inte har några pensions pengar?? Varför får bara mannen räkna ATP och inte frun som är hemma?? När min mor var hemma med oss så fanns det inte någon privat sparade inför pensionen. Vill jag har hennes ekonomi?? aldrig i livet att jag vill ha så lite pengar.


Att det är så här i vårt land är utvecklingen som har gått framåt. Fastän ibland tycker jag att den har gått bakåt.

Vem som ha bestämt att det ska vara så här är väl VI, folket som är födda från Sveriges begynnelse till dagens datum.


Vi har den regeringen som vi har bara för att VI röstade fram den. Någon säger säkert "jag röstade inte på moderaterna" nä inte jag heller kanske, men gjorde vi något för att det skulle bli annat än det här??

Ojdå vilken klåda jag fick av de blå och vita kläderna. Här bytar jag och Bertil verkligen roller. Hoppas på vinst för HIF idag. Bertil är där inne och håller ställningen med den snygga kepsen och halsduken.
Det var en sådan rolig kväll som tog slut så fort. Nästa middag blir i september undrar vad vi ska diskutera då??????????





1 kommentar:

  1. jag vet vad ni kommer att disskutera. min bäbis kommer ni att definitivt prata om.//Åsa

    SvaraRadera