onsdag 21 april 2010

Fortsättning på 50år

Ja så kom då den stora dagen 19 april. Ja det var ju en dag som alla andra kändes det som. Jag hämtade älskade Åsa och så styrde vi vår kosa mot Skäralid. Jag tycker att det är en av de mest ljuvliga platser som finns. Vi bestämde oss för att vandra Norra Slingan röd markering. Det började med en rejäl trappa uppförs. Så det kändes när man kom upp lite andfådd var vi allt. Massor med uppförs backar var där men som vi sa är det mycket upp så måste det komma nerförs backe också.

En ljuvlig utsikt hittade vi så klart. Det var så skönt väder där i skogen. Vi gick och gick och hade full koll på de röda prickarna. Inte en enda gång missade vi fast vi pratade massor.
Här har vi ljuvliga Åsa som står vid utsikts platsen. Underbart när man kan ser hur långt som helst. Det ser lite kargt ut nu men om en månad så är det ljuvligt grönt över allt där.

Även jag njuter av solen och en fina utsikten. Nu börjar det bli dax för det viktigaste när man är på vandring. MAT. Jag kokade kaffe med och Åsa tog vatten och frukt. Sedan så köpte vi vars en super god baguett.

Här har vi dukat upp och så gott det smakade. Att solen strålade på oss och värmde gjorde ju inte saken sämre.

När man är i Skäralid så är det nästan ett måste och äta en våffla i denna ljuvliga kaffestuga. Hur de gör sin smet vet jag inte men de har de mest underbart godaste våfflor. Jag tror att tiden har stått still där inne sedan de öppnade kaféet Vilket år det var vet jag inte.
Man blir lite full i skratt när man ser de lila hemvirkade dukarna på borden och de "fina" blomkrukorna som står på alla borden. Siden blommor är det.

När jag kom hem så kom blomsterbudet från Bjuv med denna ljuvliga ros. Den fick jag av min bästa Maritta och Bengt. Tack.
Ett blombud till fick jag med en ljuvlig bukett från Maja och Malte. Tack så mycket. Jag fick brev i min låda och det är ju inte vanligt och få handskrivna brev. Tack Irene och Olle Inger och Bertil.
På kvällen så kom min kära vän Bitte och då blev det supergod smörgåstårta och prinsesstårta. Massor med Sms, mail, och grattis hälsningar på FB och så telefonsamtal. Kul och prata med gamla vänner som man inte gör så ofta med.
Denna dagen blev precis som jag ville. Inte en massa besökare som inte kommer i vanliga fall.
Ja på jobb kom jag inte undan stor samling i fikarummet. Alla linjer stängde ner en halvtimme tidigare. En fin bukett fick jag och ett presentkort och en super snygg tröja.
Jättekul och bli grattade av alla men lite pinsamt när alla stod upp och hurrade.

Här har vi den snygga t-shirten som min kära Ghina har fixat. Jobbets fotograf var och tog nya bilder till vårt magasin och till broschyrer och då blev jag och Andreas fotade. Jag får nog ha den tröjan på jobb. Men en kul grej är det allt.
I dag fick jag ett kort där det står" Vad tiden går fort! Igår var vi unga och snygga och idag...........
är vi bara snygga"
Så sant så. Tack E-L.







3 kommentarer:

  1. Sikka fina presenter du fick av dina jobbkompisar :) Tack för i måndags igen. Var ganska trött när jag kom efter all den friska luften. Det får vi göra om. Puss åsa

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Ja till vis del kan vi göra om det men jag slipper nog att fylla 50 igen. Haha

    Ja de är uppfinningsrika. Är det så du blir riktigt mammig så kan du få låna tröjan. Puss

    SvaraRadera
  3. Du menar inte att posten skötte sig så dåligt att kortet inte kom fram i tid??? De är ju verkligen urusla på service!

    SvaraRadera