söndag 18 april 2010

Kalas ett par dagar förtidigt.

Här har vi grabbarna bus. Dennis och Jacob så är lika gamla och tycker det är superkul och träffas. De har så himla mycket bus på gång hela tiden.



Lördagen ägnades åt att förbereda för eftermiddagens kalas och kvällens middag. Dukning till 26personer. Inte helt lätt men som tur var kom inte alla på samma gång. Men egentligen skulle de ha gjort det för jag sa kl 1500. Litet undantag kan man väl göra ibland när det finns folk som jobbar natt. Då är det tillåtet och inte komma i tid.

Eftersom det bara var kaffe så spelar det ju ingen roll när folket kommer.


Lite lat var jag allt för jag beställde tårta hos Drottninghögsbageri. Denna Prinsesstårta var supergod. Jag tog även en Snövit tårta som var gluten och laktosfri. Den var super rälig. En tyckte den var god vi andra tyckte den var hemsk. Jag var tvungen och smaka en bit men den biten växte så det gick inte och svälja.


Här är några glada gäster Åsa Marcus Andreas Mia och Lillebror Jan. Jätte roligt att han kom det är inte så vanligt att han gör det. Men ibland så lyckas man övertala honom att komma.


Jan hade sin son Jesper med sig till Isacs stora förtjusning. Det är inte ofta de träffas men när de väl gör de så har de superkul tillsammans.



Senare på kvällen så blev det en god middag. Pytt i Panna med stekta ägg, rödbetor och sallad. En av mina ljuvliga flickor sa pytt i panna du ljuger man har väl inte pytt i panna en lördag. Nähä sa jag var står det då??? Jag visste inte det. Det är inte helt lätt och bjuda på mat när man inte vet hur många som stannar och hur vädret är. Nu blev vi 16 st till middag och bjuda på grillat till alla vilket jobb det hade varit. Det räckte gott med detta jobbet tog en stund innan jag kunde sitta ner och äta i lugn och ro. Ja det blev inte så lugn och ro när man har så många och serva. Hur var det nu var det jag som fyllde eller???? Jag slapp disken iallafall. Hahaha


Här har vi två söta flickor Ella var verkligen i sitt esse hela kvällen. Jag hämtade leksaker så var hon på golvet, helt plötsligt så frågade någon var är Ella ojdå då var hon på väg in på lekrummet det missade jag att hon kunde röra sig. Det går snabbt nu. Reser sig mot allt som hon bara kan.
Den enda incident som hände var en takplafond som åkte i golvet efter ett litet mjukisdjurskrig. Ja det var ju inte hela välden de har flera på Ikea.
Presenter fick jag. Det är inte lätt och önska sig för är det något man vill ha så brukar det bara vara dyra grejer. Nu bestämde jag mig för att säga vad jag vill ha och det var en mangel, och ett guldhänge en rund kula. Tänka sig jag fick exakt vad jag ville. Jodå det brukar bli som jag vill men jag önskar mig aldrig så dyra grejer annars. Lite fina blommor blev det också
Jag är nöjd med min dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar