söndag 4 april 2010

Påsk

Det var en sådan ljuvlig långfredag. Det började med en snabb löprunda på 4,5 km. Eftersom jag sprang så kort så fick det bli snabbt. Efter en härlig dusch så kallade Ica Maxi på mig. Handling som inte är min starka sida precis, det brukar alltid vara Thore som fixar det eller så gör vi det tillsammans. Men själv nä fy för den lede. Det gillar jag inte.

Det gick undan på Maxi för jag hade lite andra planer för dagen också.

En tur med Mc´n till Lerbergets camping för att hälsa på lillasyrran med familj som har sin husvagn där på säsong. En kopp kaffe bjöd de på. Gott.

När jag kom hem så startade jag grillen och så kom Thore också så vi var hemma båda två när barnen och barnbarnen kom. Så himla kul vi hade det.


Här är Ella farmors fjälla som leker med farmors handväska så jätte skojigt och göra det. Ella hasar på magen och reser sig upp lite här och där. Hon försöker att krypa men det går snabbare och hasa.

Här har vi korv med bröd fantasten Jacob. Vad vore livet utan korv med bröd. Daniel var snäll och grillade så jag kunde fixa här inne. Marcus hade gjort två super goda potatis sallader. Jätte snällt av honom.


Massor med bus blir det i vanlig ordning när dessa ljuvliga ungar är här. Isac är en lugn kille och Jacob är busfröet själv. Kul att de är så olika. Vi fick bestämt maten till vår utfärd och det blir Thore och Marcus som handlar. Ett riktigt klokt beslut. Sedan så får vi hjälpas åt och laga mat och diska när vi är iväg.
Isac ville sova över och det gick ju bra.
Påskafton började kl 0730 med uppstigning 0800, man måste ju ligga och mysa lite innan man stiger upp. En tur till staden för att köpa en blomma och så inom till Åsa och lämnade skålar. Sedan så var det dax att lämna Isac hemma hos honom.
Full nittio hem för att byta om här ska vi utnyttja solens strålar ordentligt. En tur med motorcyklarna. Jätteljuvligt i detta härliga väder. Fast det kunde vara ett par grader varmare. Nåja vi körde inte så långt, till Röstånga och hälsade på vännerna Gunlis och Bengt som har sin husvagn där över påskhelgen. Mysigt kul och träffas. Tack för smörgåstårtan och kaffet. Gott.
En härlig tur hem över Söderåsen blev det. Lite kallt men när vi väl var hemma så var vi varma innan vi kom in eftersom vi hade så mycket på oss, och det tog ett tag och ställa in hojarna och börja och klä av sig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar