måndag 5 april 2010

Annandagen

Åsa kom hem kl 11 som vi hade bestämt. Hon den gravida kan ju inte springa så hon fick cykla när jag sprang. Du håller jämn fart mamma sa Åsa å va bra svarade jag. Så sprang jag och sprang och pratade och så pratade vi lite till. Åsa bara cyklade på i ca 10km. Jämnt och fint.

När vi kom hem så hade jag sprungit 13km på 2 minuter mer än när jag sprang själv. Haha så kan det gå när haspen ligger på.

Men kul hade vi och prata behöver man ju.

En snabb runda i duschen för en tur till barnbarnen blev det. Det är dax att köpa Ellas första skor och det har blivit att farmor har gjort de till de andra två så då får man göra det till Ella också.
När jag kom hem till dem så frågade pågarna om de fick följa med. Till Familia och köpa byxor till mig och skor till Ella????? Ja sa båda.!!!! Konstigt men visst får ni följa med. Men jag fattade fortfarande inte varför de är inte så glada för att gå i affärer. Klart ni får följa med sa föräldrarna MEN när ni kommer hem så SKA ni städa rummet där uppe.

Aha det var där skon klämde Städdag Vi körde i väg och hämtade Åsa sedan till affären. De var super duktiga. Inget tjat och inget bus. Verkligen duktiga men det är ju inget annat jag hade förväntat mig att de skulle kunna uppföra sig när man är i affären.

Här sitter Ella och äter ett rån. För när man har varit duktig och hjälp sin farmor så blir man belönad.

Här är två goa grabbar som äter mjukglass. Lite synd att Jacob ångrade sitt val efter ett par skedar. Men nu är farmor farmor så då får man inte byta utan bestämt är bestämt. Den andra får man ta nästa gång.
Liten sur blick blev det men den överlevde jag. Både jag och Jacob har lärt oss att vi tittar lite noggrannare nästa gång och tar lite längre tid på oss när vi ska beställa.

Se så snygg Ella blev i de fina skorna. Kavat heter de och de kosta lika mycket som ett par vuxen skor. Ella blir 10 månader i morgon och hon är duktig på att resa sig. En dag hade hon rest sig mot sin gå vagn men vad förvånad hon blev när den rullade iväg. Det var inte så kul tyckte hon. Dra pappa i byxorna så går det och resa sig mot hans ben.
Lite klumpigt är det med skorna nu men det tar bara ett par dagar så har Ella farmors fjälla vant sig vid dem.
Nu ska jag och mannen umgås lite, vi har inte träffats på hela dagen så lite kvällsmys får vi unna oss nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar