söndag 18 april 2010

Söndag riktig mysdag

Isac och Jacob sov över här hos oss. Så mysigt. Jacob hostade så han vaknade till vid 5 tiden så då la jag mig hos honom och somnade. Hur gott som helst När Isac vaknade så knallade han in till farfar och låg och mös lite med honom och snackade lite. Hahaha farfar ville sova eftersom han skulle jobba men det tyckte inte Isac. Vem skulle han då snacka med för både farmor och Jacob sov ju.


När väl äntligen Jacob vaknade så blev det mys i farmors säng tillsammans med Isac och farfar. Här är det mest bus på gång, och så planeras frukosten. Den är så viktig. Det ska vara kokta ägg juice, joggi, gröt, mackor och så en HD. De dricker gärna både juice och oboy. Är det söndag så är det likabra och fira riktigt.
Efter frukosten så blev det lite tecknings ritande medans farmor och farfar blev klara med HD. Därefter så tog vi tag i kinaspelet som vi inte han färdigt i går. Jacob tröttnade efter en stund så vi hade vars två trekanter med kulor som ska över till andra sidan. Vi har bara två regler. Inget gråtande om man inte kommer etta och så ska man följa strecken på spelet.
Båda jag och Isac lyckades hålla oss till dessa regler.
Farfar fick köra hem dessa ljuvliga pågar till föräldrarna innan han skulle jobba för jag skulle iväg och ställa upp som tränings objekt i Bambumassage. Jag tog Mc´n det var ju fint väder. Det är min massör Tina på Energikliniken som håller i Bambumassage kurser. Tina och kursdeltagaren behövde någon som tjejen kunde träna på och då ställde jag upp. Hahaha en grattis bambumassage säger man inte nej tack till. Jag kan ställa upp flera gånger. Jag kommer ihåg hur besvärligt det var ibland när Åsa tränade till sitt gesällbrev och hon skulle ha folk och träna på. Inte helt lätt alltid inte.
Jodå det kommer säkert att bli en alldeles utmärkt bambumassör av henne också, lite mera träning så kommer det att vara mycket bra. Hon hade rejäla tag för nu har jag lite träningsvärk i benen känns som jag har varit ute och sprungit vilket jag inte har.
Givetvis så körde jag inte direkt hem utan tog en extra tur. Men när jag väl kom hem så var kompisen redo och ta i tu med mitt hem. Egentligen så är det inte min kompis utan det är Thores. Haha dammsugaren. En runda med den och så igång med tvättmaskinen. Så slipper jag det i veckan.
Jag är ledig i morgon, permission. Inte illa bara för man fyller år. Dagen ska jag tillbringa med Åsa vi ska i väg och vandra och ha picknic korg med oss. I morgon kväll kommer en kär gammal vän det ska bli skoj. Det är inte så ofta vi träffas. Annars ska jag ta det mest lugnt. Skönt med en extra ledig dag.

2 kommentarer:

  1. Jag är så tacksam för att du ställde upp med så kort varsel. Tusen tack ,jag ringer om det skulle behövas igen.

    SvaraRadera
  2. Det får du så gäran göra.

    SvaraRadera