fredag 31 januari 2014

Ledig fredag

Ja den blev inte som jag hade tänkt mig men ändra på sina planer kan man väl göra. Jag hade bestämt mig för att gå upp kl 0730 och ge mig ut och springa min runda, sen skulle jag städa och i väg och fixa lite, presentkort till brorson Jesper som fyller 15 år på söndag, vin till helgen och en ficklampa med uv ljus.

Daniel ringde och frågade om jag kunde ta Ella till sjukstugan eftersom det inte är så lämpligt och gå dit med Freja. Klart att jag kunde det. Så jag var i Påarp tidigt för att kamma håret och gå till doktorn med Ella fjälla. Det gick bra förutom att efter 15 minuters väntan sa Ella nä du farmor nu går vi hem. Anä sa jag det kan vi inte. In till doktor Ingrid och sedan hem till Cissi och hämtade hennes körkort så vi kunde hämta medicinen till Ella.
Ut till Väla där kunde jag göra mina ärende men tyvärr så hittade jag bara vinet och kortet ingen ficklampa. Jag stannade hos dem och kelade med Freja en stund och med pågarna. Alltid lika kul och träffa dem.

Nu i kväll ha jag gjort en god middag till mig Thore jobbar kommer inte hem förrän i morron förmiddag, nu när jag gjorde en god middag till mig så passade jag på och göra så det räckte till honom i morgon när jag inte är hemma.

Jaha vad ska jag göra i helgen då. Jo i morgon bitti blir jag hämtad av Diana kl 0800 sen hämtar vi Nettan (vet inte vem hon är) och så kör vi mot Ullared. Där ska vi träffa en massa brudar som kör motorcykel, vi ska träffas och ha det trevligt bada badtunna äta gott och ev. handla lite granna. Det ska blir hur kul som helst jag älskar detta med nya människor.
Väskan är packad och vinet på kylning handlar lappen skriven så det enda som åter står är att se till att det finns pengar på kontot. Trevlig helg alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar