lördag 18 januari 2014

Mitt vin

En lugn fredag kväll i min ensamhet då önskade jag mig en god middag och ett glas rött vin. Den goda middagen blev en råg macka med rucola sallad och makrill. Sen hade jag precis ett glas vin kvar sedan middagen i lördags ända vinet i huset. Perfekt. Jag sitter vid köksbordet och äter och dricker ca halva glaset, sen flyttar jag över till soffan tar fram min dator och sätter igång den. Ups batteriet börjar ta slut bäst och sätta i sladden. Alltså så sätter jag datorn på bordet, bara de att jag hade glömt bort mitt vin. Pang sa det när glaset välte. Jäklar jag vill inte ha märke i mitt bord och jag har varit slarvig med att olja in de. Torkar snabbt som bara den men det blev en liten färgskillnad. Nu måste jag verkligen ta i tu med slipa och olja in det ordentligt.

Jaha inte en dropp vin kvar. Nähä då får jag göra en kopp te i stället och de var lika gott (nästan). Tur jag hade hunnit och dricka till maten i alla fall.

1 kommentar: