lördag 25 januari 2014

Årets personalfest

Dagen började med att jag sprang gick Tollarps rundan kallt som bara den men skönt. Jag bara älskar min älgskinsmössa jag köpte utan för Malung i somras den är verkligen väl värd varenda krona den kostade för den var dyr. Men sen och andra sidan så har jag inte köpt så många mössor under årens lopp. Jag har varit mer rädd om frisyren innan, nu bara burrar jag till det så blir det så fint så igen.

Åsa och pojkarna kom hit på em jag blev klippt så tjusigt så och så var det massor med bus och lek. Så klart. När de skulle hem så åkte jag med för det var förfest på Mollbergs. Vi var ett gäng som träffades där. Jobbet hade ett erbjudande till oss vi fick åka på lägsta taxi taxan om vi uppgav en kod. Perfekt en kväll när det är svin kallt ute.
Festen hölls på Hbg Arena det var fint, men så jäkla kallt. Det drog och var tvärdrag som bara den. Jag sa till en snubbe som jobbade där med serveringspersonalen så han stängde en dörr sa han. De höll i ett par minuter sen var det likadant igen. Som tur så hade min kollega en tröja för mycket på sig så jag kunde låna den och ha den över ryggen. Jag vet några som åkte hem lite tidigare eftersom de frös så dant. Maten var god det var en skaldjurs tallrik till förrätt och kalvkind till varmrätt och så olika glass och sorbet till efterrätt. Till och med vinet var gott. De brukar annars vara lite halv dant med de. Ett coverband som heter Ryktet Går från stan spelade och de var bra så det blev ett riktigt tryck på dansbanan. En lugn och städad fest tycker jag. Tyvärr så blev en av kollegerna nerslagen på väg hem. Så jäkla onödigt.

I dag så har vi städat handlat och bara tagit det lugnt. Nu har jag packat väskan till morgondagens simlektion med grabbaran L. En stund i soffan med den sista stjärnan sen är det sängen som gäller för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar