måndag 13 januari 2014

Får jag presentera.


En liten flicka som får namnet Freja Ellen Asta. En liten en som ger så mycket glädje.




Stora syster Ella farmors lilla fjälla är en stolt syrra hade hon fått som hon ville så hade hon suttit så här hela dagarna. Lite sur blir hon när någon annan vill hålla.



Vi hade ledig fredag och då passade vi på och träna på Aktiverum  jag spinning och Thore sprang 9 km. Det kändes skönt efteråt. Iväg till Maxi för veckohandlingen. För första gången på länge så glömde vi bolaget men som tur så hade jag två flaskor vin till lördagens middag med vännerna. När vi kom hem så kom Åsa och pågarna väldigt bra timing. Vi bakade pizza bullar och hade de till mellanmål och så var det givetvis massor med bus med två pågar i huset. Thore tvättade bilarna och då skulle Leo tvätta sin bil, (trampebilen). På kvällen så tog vi det lugnt och jag la mig ganska tidigt för att läsa en bok som heter Pojken i resväskan. Jag kom inte så lång innan ögonen gick i kors.



Elias är superduktig nu sitter själv med lite stöd och pratar som bara den och varför ska inte han göra det de gör vi andra ju. Glad som en speleman är han alltid. Vänder sig från mage till rygg. Duktig som bara den snart går han till affären själv :) I söndags så började han på baby simmet och de gillade han. Reagerade inte alls när han fick vatten på huvudet.


I lördags middag var vi och hälsade på i Påarp och den lilla loppan växer så det knakar. Sen var det dags och börja med kvällens middag. Jag gjorde en gryta på högrev i ugnen och det var superbra skötte sig själv, under tiden så gjorde jag efterrätt färska bär med lite färskost väldigt gott och så bakade jag en kaka till kaffet. Thore skalade potatis och tog hand om disken. Så hjälps vi åt. Våra vänner kom kl 1800 och så gick de hem 0100 och var tiden tog vägen har vi ingen aning. Jag tittade på kl när den var 2245 och nästa gång så var den 0035. Då skulle vi bara bestämma nästa träff. O ve och fasa det är fel i ordningen nu hade vi det nästa gång är det E&T i april och vi till midsommar till hösten blir det I&B . Det spelar ingen som helst roll det viktigaste är att vi träffas och har kul. De har vi. 

Lite segt var det i söndags men det gjorde inget vi tog en långpromenad och sen var det dags och träffa Yccarna. Thore fick jobba en arbetskamrat är sjuk så då hoppade han in. Typiskt. 
I dag så har han sovit halva dagen och jag har jobbat och varit på yogamassage. En god middag med papaya sallad och kalkonfilé till middag hade vi och som tur var blev där över till mig så jag får en god lunch i morgon. Då är det tisdag.

3 kommentarer:

  1. Klart det är duktiga barnbarn, fattas bara annat ;) Så det blev Freja den lilla loppan ska heta.
    Vi var i Ekeby i fredags :) Sen ringde jag dig om det var på lördan kanske? Men du var inte hemma.
    Nu har vi fått snö här, inte roligt. Men den lär väl smälta i morgon.

    SvaraRadera
  2. Ella säger det till alla så det får bli så. Synd att du inte ringde på moben för den svarar jag på. Det är bara försäljare som ringer på den andra så den tar vi nästan aldrig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har väl nummerpresentatör? Då ser du ju om det är nån du inte vet vem är ;) Mobilen gillar jag inte att ringa till/från!

      Radera