måndag 20 januari 2014

Stormen som viner

Jag är ganska trött på detta blåsande. I dag när jag skulle springa så tog jag faktiskt på mig mina termobyxor och en tjockare jacka och givetvis min tjusiga älgmössa. Jag började med en rejäl motvind som gjorde att jag sprang på stället ett par gånger. De kändes lite overkligt. Sedan så fick jag sidvind som heter duga. De var inte lätt och springa liggandes på sidan. Helt ok med motvinden eftersom den kom i en lång backe. Jag tänkte att de hade varit skönt och bott nära en större skog, men när det blåser så här hade man kanske inte kunnat springa där. Så de får vara som de är. Men jag kom runt den lilla rundan och kände mig nöjd efteråt.

Jag var inne på jobb innan på möte enbart för att få 1 timme och 10 minuter i komp tid.  Så nu står mitt komp saldo på 80 timmar semestern är fixad. Skönt.
En runda inom barnbarnen i Påarp för att lämna tidningen med Frejas annons till dem. Cissi sätter in den i hennes bok. Lite mys där och sen hem till min käre Thore. Han hade också varit på utflykt. Ett besök hos en arkitekt för vi ska ha hjälp med att rita uterummet. Byggnads nämnden tyckte inte om Thores egna ritning den var inte fackmässig. Nä men den var fin. Tur att de godkände garaget. För de är inte billigt att gå till en arkitekt. Denna ritning vi får kommer att vara den dyraste tavla vi har så den får vi sätt upp i glas och ram sen.

Nu ska vi bara vila oss så vi orkar jobba i natten och så ska vi sova ihop i morgon. Hur de nu ska gå.

2 kommentarer: