onsdag 29 januari 2014

Snödrev

När nu snö kommer så behöver det väl inte blåsa som tusan. Jag var i stan på gymmet i morse och det var lugnt och köra in men vilka vallar det var ute i Hjortshög och sen på vägen mot Mörarp. Gissa om jag ångrade mig att jag körde hem jag skulle kört hem till Åsa i stället. Men jag har pratat med honom där uppe och beställt plogbil som kommer när det är dags och köra och kör hela vägen till jobb :) Vilken önsketanke. Nä det är väl bara till och packa ner varmt och ta det med ro och köra i god tid. De är inte kul och sitta på jobb innan men nu ska jag köra 30 minuter tidigare än jag behöver vid vanligt väglag.

De är ju ljust och fint med  snön de tycker jag och det gör inget att det ligger snö på vägen men inte i drivor. Hoppas att det lugnar ner sig till helgen när jag ska iväg.
Nu ska jag hänga lite träningskläder och vika annan tvätt. Lite nytta får jag göra fastän det blåser som tusan. :)

3 kommentarer:

  1. Jag var inte hemma. Så det var tur att du inte körde hit.

    SvaraRadera
  2. Jag var inte hemma. Så det var tur att du inte körde hit.

    SvaraRadera
  3. Ja de var de ju. Men det var lugnt när jag körde både in och hem :)

    SvaraRadera