fredag 3 januari 2014

Barnbarn nr 6

Vilken lyckodag den 2 januari 2014 är. Kl 2017 kom vårt lilla barnbarn till världen 3165 g tung och 502 cm lång. Mycket mörkt hår och väldigt söt. Lik farmor :) Nä då hon är väldigt lik de andra barnen mest Jacob och sen Ella.
Allt gick bra det började med att vattnet gick 1130 de åkte in kl 1500 och så ut kom hon 2017. Ganska snabbt får jag säga. Det var den besvärligast förlossning för vår kära svärdotter. Jag blev inringd som barnvakt vilket jag gjorde med glädje vi hade en skön eftermiddag och kväll. Ella och Isac sov där uppe och jag och Jacob sov där nere. Daniel kom hem 0030 och sedan så kunde jag sova lite till innan min klocka ringde jag skulle ju jobba, och jag började kl 0900 Cissi kom hem till middag och alla barnen var överlyckliga och Ella är en sådan stolt storasyster.
Jag säger att bebisen kan heta Ethel det är ett bra namn och det håller i våt och torrt, men gissa vad galen Ella blir när jag säger det. Ända till i dag då det gick upp för henne att det bara är skoj.

Cissi den stackaren fick ta emot mycket besök i dag. Jag Thore Åsa Leo Elias Mormor och lite grannar var där. Men jag tror inte att hon tyckte att det var jobbigt eftersom jag fixade tvätten och Cissi satt i soffan och tog igen sig. Super trött så klart. Vi åkte därifrån ganska tidigt så det blev bara mormor kvar.
Nu har vi tittat på Fångarna på Fortet och jag ska gå och lägga mig då jag ska jobba i morgon. Skönt är det att vara i gång igen det var en lång ledighet vi hade.

1 kommentar:

  1. J-la blogger, det är måndag idag när detta kommer upp!
    Grattis till lillfisan :)

    SvaraRadera