söndag 2 februari 2014

Då har jag varit på min allra första musträff.


Lördag morgon kom Diana och hämtade mig kl 0800 vi plockade upp en ny bekant till mig Nettan i Erikslund. Vi styrde kosan mot Ullared. Vi handlade lite först jodå det blev lite jag hade endast två kassar och de var inte de största inte. Nä det var inte mycket jag skulle ha. 

Kl 1430 var det samling i stugbyn för alla mössen. Vi hade en stor konferans stuga och någon vanlig. 40 stycken härliga hojkörande tjejer i åldrarna 18-65 år. Fyra körde sporthojar, två körde Victory och resten körde HD.




Gissa om vi åt en god tårta givetvis en mus som kör hoj. De två som har fixat och trixat med denna träffen har verkligen lagt ner ett ordentligt arbete för att vi andra bara ska kunna glida runt och ha trevligt.


Vi fick fin besök av VD Boris som berättade lite om Gekås liv. Ett roligt föredrag, han var verkligen skojfrisk av sig.
Hallands Nyheter var och intervjuade och fotade oss så vi får väl se om det är någon som lägger upp bilder som de tog och så man kan läsa intervjun. Som sagt vi fikade och lärde känna varandra lite de flesta kände någon där det var bara vi tre som var nykomlingar. Men det gick snabbt och lärda känna folk för alla pratar med alla. Givetvis är det stora samtals ämnet allt som rör hojkörning och träffar.

Vi fick vars ett halv spelkort och det var spännande vad vi skulle göra med de? Gissningen var bordsplacering. Nu kom maten en super god planka massor med mat var där så ingen gick där ifrån hungrig.
Vi hade en man med oss och han presenterade sig som Olle den kastrerade hankatten. Olle är trubadur och är med på alla Musträffar. Han spelade och sjöng för oss. Så kom Berit och sa att nu är det dragning på korten. Ojdå va kul vad kan det  vara för vinster. Första pris går till klöver 9 sa hon, haha sa jag grattis Nettan du vann första pris. Gissa om Nettan blev glad, ända till hon hörde priset. Första priset är att starta upp karaoken. Vilket första pris som tur är tyckte Nettan att det var kul om hon fick någon med sig och det fick hon Hdcc President Gittan ställde upp. Så många skratt vi har haft denna eftermiddag och kväll. Några gick i väg för att bada badtunna andra stannade kvar och skrattade pratade.

Efter en god natt sömn så var det en super god frukost som var uppdukad som de hade beställt från Ica. När vi hade packat ihop oss så tog vi en liten korgtur inne på Gekås och sedan så styrde vi bilen hemåt.  


Jag har haft en härlig helg med så mycket glada tjejer som verkligen kan bjuda på sig själv så jag längtar till nästa Musträf
f.

Jag var inom hos Leo och Elias och lämnade lite tröjor jag hade köpt till dem så säger Åsa till Leo vad ska du säga till mormor. Han tittar på mig och sa jag älskar dig, hahaha du för god sa jag jag älskar dig också. Åsa sa till honom ska du inte säga tack. Då slängde han sig om halsen på mig och sa älskar dig mormor. Jag behövde inte ha något tack av honom inte. 
Sen var det dags för andra lektionen av Line Dance. Jag måste verkligen ta mig i kragen och träna hemma. För det är inte lätt och komma ihåg alla stegen men som tur så finns de på YouTub.

Nu är de sen söndag kväll och en ny orörd vecka ligger framför oss, Thore har fått en ny linje och helt ny lastbil och ett nytt schema. Tror nog att han längtar till kl 0700 i morgon bitti.

Typiskt att det skulle bli konstigt här






1 kommentar: