fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag

De tycker jag att det är var dag. Det är inget som vi firar i vår lilla familj. Men jag kunde inte låta bli och berätta för Thore i telefonen att det är den 14/2 oj då sa han de hade jag ingen aning om. Jag förväntar mig en present. Jaså. Hm de hjälpte inte de blev inget. Men så är det. Bara för att det skulle så köpte jag en t-shirt till Thore och en fin blommig kartong. Han behöver lite nya så det var inget onödigt köp. När jag var i bokhandlen och köpte lite böcker till mig inför resan så träffade jag på två +60 tjejer och så hände de vanliga vi råkade börja prata och så pratade vi. Om böcker så klart. Jag rekommenderade Sonja böckerna av Åsa Hellberg och det gick hem för de köpte dem. Hoppas nu att de gillar dem. Jag kunde faktiskt inte låta bli och köpa en pyssel bok till Leo och en första bok till Elias. När jag kom så sa Leo  presenter. Ja sa jag är det någon som fyller år. Ja sa Leo jag gör de. Då fick vi berätta att så var det inte :) Jaha sa mormor vilken present vill du ha? Den stora, tur att det var till Leo, hade han sagt den lilla så hade han fått den :) Jätte glad blev han men någon vana kommer detta inte att bli.

Jag har jobbat natten denna veckan och haft en super härlig tid. Både hemma och på jobb. Sim med Ella, mys med Per Herrey här hemma, och så har jag så klart sprungit. I dag fredag så skulle vi vara lediga båda två. Vi skulle fixa massor inför helgens middag och möte och packning. Så sa Thore som han brukar. Jag ska jobba. Typiskt

Vilken tur att Thore är gift med mig som fixar och trixar allt från en betrodd person som kan betala våra räkningar, passa huset och sköta om allt här hemma medan vi är borta. De två Mn är guld värda. Skulle de bli snö så vet jag att det blir skottat här och  fotspår så de ser bebott ut.
Jag har läget under kontroll. Jag ska bjuda på tjällknöl :) i morgon den ligger i sin lagg nu och ska gosa till sig. Efterrätten är klar så när på grädden som ska vispas, duka hinner jag göra i morgon bitti. De som skulle inhandlas för resan är avklarat.
Kl ringer tidigt i morgon för Thore ska på chaufförs möte kl 0830 och kl 1300 ska jag vara i Hässleholm på Ycc möte. Kl 1700 kommer alla barn barnbarn och respektive hem. Kommer jag att hinna. Japp de gör jag.

Vår hemtelefon som vi tänker avveckla med tiden har inte fungerat på en vecka, de som har ringt har hört mig men jag har inte hört dem. Så i dag så fick jag köpa ny telefon. Så du som har ringt flera kvällar denna vecka ring igen så vi kan prata :)
Jag (Mia) ska programmera in de vanligaste nummer som brukar ringa på en speciell ton och de andra på en annan ton så jag vet när jag ska svara :)

Jo Per Herrey boken jodå det var en bra historia men alldeles för många personer att hålla reda på. Över 90 stycken, de blev lite rörigt ibland annars tycker jag nog att den var välskriven. Nä jag lånar inte ut den för de är inte min. :)

Jag har fixat necessärerna och så böcker och tidningar inför resan. Pengar växlade, biljetten utskriven. Hinner förhoppningsvis med och packa lite kläder i morgon efter löprundan och innan mitt möte. Nu kallar sängen på oss vår sköna ljuvliga säng.

3 kommentarer:

  1. Ja, lite många personer, men man vänjer sig! Det är första upplagan, så där är en del fel i den, som är tillrättade i senare upplaga...
    Vi firar alltid Alla hjärtans dag! Inte med grejor, men med extra god mat och så :) Varsitt kort till ungarna också. Så bakar jag alltid vaniljhjärtan, har jag gjort sen Caroline bodde hemma :)

    SvaraRadera
  2. Förresten är jag lite förtröden för att du myser med min favorit...

    SvaraRadera
  3. Jag ber om ursäkt med favoriten :) Det kapitlet är över.
    Nä vi har inte heller grejer på den dagen bara när andan faller på plats så blev det till åsas pågar och till Thore, men som jag sa till Leo, det kan ta många år innan det händer igen :)

    SvaraRadera