fredag 19 november 2010

Sim och vinter i skåne


Dagen började med träning tillsammans med Mia på Aktiverum. Jätte mysigt och träffa och träna med henne. Det är inte så ofta som vi träffas jag och min minsta lilla flicka. I dag är det en stor dag en väldigt speciell dag är det. Den 19 november har jag och mina flickor namnsdag och i dag så passade Mia och Andreas på att förlova sig. Ett stort grattis till dem säger jag och Thore. Min käre svåger Jan-Åke fyller år i dag. Så visst är det en speciell dag i dag.

Efter träningen så blev det väla en runda kollade efter lite grejer och så köpte vi present till J-Å, även en lunch hann vi med. Ett besök på systembolaget blev det och där hittade vi lite glögg som vi ska ha i morgon kväll.


När vi kom hem till Cissi och barnbarnen så blev det lite fika innan vi skulle köra till simmet. Ingen stol hade jag med så vi fick ta Daniel och Cissis bil. Det var ju helt ok för den är nästan som min. Som ni ser så gillar Ella farmors fjälla och simma,. Det ända som hon inte tycker om är att simma ryggsim. Det förstår jag inte för det är inget barn som gilla och ligga på rygg i vattnet. Men som sagt det är inte Ella som bestämmer utan hennes farmor. Haha

 Farfar var med så han tog alla korten som tur är annars hade det inte varit några kort på oss. Det är så skönt med det varma vattnet + 28 grader är det jättehärligt.

Efter simmet så körde vi till Maxi och storhandlade vilket vi inte ska göra på länge nu. Skönt när det är klart. Det är bland det värsta som jag vet och går och handla.

Alltså det har snöat hela dagen i förmiddags när vi körde så la sig inte snön och då sa jag att det hade varit kul om den hade lagt sig eftersom vi ska ha glögg fest i morgon kväll.

Så såg det ut i kväll när vi kom hem vid halv åtta tiden och det fortsätter att snöa. Det kan ju bli hur mycket som helst eftersom det fortsätter och snöa. Vi har gjort en god fredags middag och tittat på Doobbidoo och nu ser vi en svensk film. Det är snart dax för sängen vi ska ju upp med tuppen i morgon. Klockan 0745 ska vi vara på Filborna simmet för det är första simlektionen med Leo. Det ska bli super kul.
Sen har vi en fullsmockad lördag. Härligt

1 kommentar:

  1. va hon e söt, syns att hon e lillasyster med dem andra vattendjuren o har en far som också e ett vattendjur.

    SvaraRadera