söndag 14 november 2010

Fin besök

I går så hade vi fin besök här hemma. Söte Leo med mamma Åsa kom. Pappa Marcus var i Stockholm för att hjälpa HIF och vinna CUP guldet och det gjorde han väldigt bra.
Vi började med lite mat till Leo sedan så blev han nerbäddad i sin vagn och så var det en långpromenad med morfar som stod på programmet. Det blev en tur runt byn men det tog ett bra tag innan Leo somnade men sedan så sov han länge.



Under tiden Leo var med morfar så passade jag och Åsa på och gå på ett inredningsparty. Det var här i byn så vi kunde vara hemma på 2 minuter om det skulle vara något med Leo. Men vi kunde var helt lugna eftersom han sov som en stock. Detta inredningsparty var med en massa prydnadssaker i aluminium. Handgjorda saker från Indien. Jag glömde och fråga om de hade koll på tillverkningen så det inte är barnarbete. Där fanns lite kuddar och filtar också. Men inget som passade varken mig eller Åsa. Men en timme och en kopp kaffe så var vi nöjda.
När vi kom hem så sov fortfarande Leo.

Inte i morfars famn men i sin fine vagn. Jaha ska vi våga och köra till Bjällerklang i Södra Vram??
Ja men gör ni det sa morfar det tar ju inte så lång tid och köra hem därifrån. Sant så sant. Vi for i väg. Nu hade ju inte damerna som har denna julmarknad Bjällerklang satt ut någon skylt på stora vägen så vi missade var det var. Konstigt att man inte hittar sa jag. Men jag ringde vännen Inger och fick en bra vägbeskrivning.
Vilket fint ställe och så mysigt. Synd jag inte hade kameran med mig för det var verkligen fint där. Jag hittade en jättefin skål som jag ska ha nötter i till jul. Två fina hjärtan hoppade ner i korgen också. Det är samma färg som jag har i min adventljusstake. Så det var ju lite tur.
 Denna tomte kundejag inte motstå. Det är kul och gå och titta tycker jag och lite förvånad blev jag allt för det brukar ju vara massor med skräp men det var de inte då. Jo lite kanske jag tyckte inte om allt som var där. Men just atmosfären och bemötande där så blev det superfint. Extra plus att de bjöd på kaffe te eller glögg med pepparkakor. Gott
Haha jag det är gott med glögg men jag och Åsa tog oss inte tid och fikade vi ville hem till morfar och Leo snabbt. Men vi hade kunnat fikat länge för vilken sjusovare. Han sov ända till kl 16. Då var det kris snabbt fram med maten innan det stackars barnet svälter ihjäl. Sedan så var det bara mys så himla go är han när han är mätt. Är med och pratar lite och skrattar. Det finns inget ljuvligare än dessa underbara barn.

Leo var med och "hjälpte" till med middagen som bestod av en god matig sallad och lax med en sås bestående av creme fragich räkor och rödlök. Det var riktigt mumsigt. Men som vanligt så ville ju Leo också äta när maten stod på bordet.
Aldrig har jag någonsin sett Åsa äta med en sådan fart. Vad har hänt med vår tös. Åsa har alltid tagit väldigt god tid på sig och äta tugga varje tugga långsamt och ordentligt. Haha. Men nu så hade hon en hastighet som till och med Stålmannen hade varit avundsjuk på.

HIF vann cup guldet och pappan var supernöjd med sin resa. Vilken tur att de vann. Ett guld har vi fått iallafall.
När det var dax för Åsa och Leo och åka hem så började han och skrika klart man blir ledsen när man ska åka ifrån mormor. Medan Åsa och morfar packade ut så klädde jag på Leo och så dansade vi till Donnez och det gillade Leo eller så tyckte han att det var förfärligt för han somnade så gott i famnen på mig. Inte en min han rörde när vi satte honom i bilstolen.

Vi fortsatte kvällen i lugnet tecken. Nu i dag så har Thore kört iväg och jobba det blev tidigt eftersom han fick 14 lasset på ICA. Men vi hann med och greja lite innan han åkte det vanliga tråkiga hushållsgöromålen. Toaletter och dammsugning. Skönt när vi hjälps åt med det så det går fort.

Vi skulle egentligen haft visning på huset men tyvärr så var det ingen som var intresserad av att komma. Vi har ett par som är intresserade av huset men de vill sälja sin lägenhet först och så saknar de hundratusen men vi får väl se hur det blir om vi kanske ska gå ner i pris eller vad. Lite nervöst är det allt. Thore tyckte att det kan kvitta om vi går ner i pris för då blir det mindre skatt som vi får betala. Det är inte klokt med pengar man får betala i skatt när man säljer. När allt är betalt med skatt och mäklare och det nya boendet så får vi vara glada om det blir 2,50 och ett Japp över. Ett litet familje skämt.

Nä nu ska jag åka till Ikea och köpa ljus det börjar och ta slut det går många ljus nu när det är så grått och dystert ute.

1 kommentar: