fredag 5 november 2010

Regn grå ledig fredag

Vädret har inte varit på sin bästa sida i dag men det spelar ingen roll för än så dagen varit superbra. Jag har haft en ljuvlig träff med Mia i stan i dag. Jag parkerade hos henne och så tog vi en skön promenad ner till stan. Där hittade vi en bra dop present till Leo från henne och Andreas. Jag hittade lite julklappar till Leo. Vi fortsatte vår vandring i stan och strosade runt i lite affärer. En runda inom Lindex för jag skulle ha strumpor till mig. Det hittade jag inga men väl en pepparkaksdress till Leo och ett par vita byxor som han ska ha på dopet under klänningen. Vi käkade lunch på Olssons skafferi mycket gott och trevligt. En tur till Te affären på Södergatan blev det också.

När vi var där ringde mäklar Malin och berättade att det får bli en visning till. De paret som hon trodde så mycket på hade kommit fram till att de ville bo i Påarp för där bor kvinnans mamma. Va e de för fel på folk kan de inte klippa navelsträngen i tid.  Ja ja det är bara till och ta nya tag i det hela. Det andra paret är inte helt ute men de vill gärna ha sålt sin lägenhet innan de köper.
Egentligen har vi ingen brådska men det hade känts bäst om det hade blivit klart snart.

I kväll ska vi åka till Malmö och träffa våra mc vänner på Syltan bar och kök. Där ska vi inmundiga en god middag. Ska bli kul. Vi hade tänkt och ta tåget men det blir så himla sent innan vi är här hemma igen. Åker vi från Malmö kl 2338 så är vi inte hemma förrän 0140 och det är ju lite sent. Så vi har bestämt oss för att köra.

Annars så har det varit en lugn vecka. Vi har sprungit ganska mycket och det har känts bra. 8km har vi kommit upp i inte för att tiden är så bra men den jobbar vi på. 

I går var Thore med Jacob på simmet. Daniel jobbade över och så har stackars Ella feber. Men det hade de två fixat bra. Jacob vet ju hur det fungerar.
Nu ska jag laga ett par jeans till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar