söndag 7 november 2010

Att lyssna på varandra

I början på veckan när vi bestämde oss för att åka till Malmö och käka på Syltan bar och kök. Kollade vi in eniro för en vägbeskrivning. Ö Förstadsgatan skulle vi till. Ha sa vi det är ju lätt och hitta till vi vet var den är. När det var dax för att åka iväg så tog vi bilen i stället för tåget eftersom vi hade fått vara kvar och vänta i stan en timme innan vi hade kommit hem och det ville vi inte.

Så jag kör. Thore har laddat GPSen. Bra. När vi kommer till Malmö så kör jag och han talar om vart jag ska. Hittar en fin parkering som kostar 25 kr i timmen 1845-0000 tog vi. Skönt och ha gott om tid och slippa tänka på tiden. Vi börjar vår vandring mot gatan. När vi kommer fram till den så säger jag. " Här står ju för fan Södra Förstadsgatan. Ja svara Thore de sa jag ju. Okej säger jag men vi ska till Östra. Det tyckte jag att jag hade sagt flera gånger under dagens lopp. Thore hade klart och tydligt sagt Södra under tiden vi körde.

Vi bröt ihop i ett rejält skratt och så bestämde vi  oss för att börja lyssna på vad vi säger till varandra. Jaja det var ju bara till och hämta bilen för det var för långt att gå från S till Ö gatan. Vi var ju inte klädda för och promenera. Nu kör vi enbart på GPSen vänster vänster sa den. Inte fasiken var det Östra Förstads gatan vi kom in på utan Östra Promenaden. Kör runt lite till slut var jag super irriterad mest för att vi skulle komma försent. Nu ringer jag Linda sa jag till Thore. När hon svarar så bryts det då ringer hon upp och då körde jag precis förbi stället. Tack Linda. Vi vände hittade en gratis parkering som tur var vi har ju redan betalt en massa i parkering till Malmö stad. En snabb promenad till Syltan bar och kök. Där satt våra kära YCC vänner.

Vad lärde vi oss av detta då. Jo först och främst ska vi lyssna lite bättre på varandra, sedan så kollar vi kartor innan vi kör. Jag är lite kluven till GPSen. Den visade rätt till Södra gatan men till Östra visade den fel vänster vänster sa den när det skulle vara vänster höger.
Som tur är behöver vi inte den så ofta eftersom vi hittar ganska bra själv när vi kör. Det är ju ganska lätt och läsa på skyltar.

I går kväll så var vi hos vännerna i Markaryd och åt en god trerätters middag. Mycket trevligt hade vi. Extra kul och träffa deras dotter som har varit i väg i den stora världen som Au-Pair. När vi skulle åka hem så hade det frysit på rutorna. Kul om det är halt. Men som tur var så var det inte det på motorvägen.

Nu får jag mina fina vinter däck på bilen så jag ska köra säkert i vinter. Annars så har vi inget på programmet i dag. Jo eventuellt ska vi åka till Spångens Gästis för en god gåsa middag. Vi får väl se om vi gör det eller väntar till nästa helg.

1 kommentar:

  1. Vad bra att du får på vinterdäcken! Fick jag också igår :)
    Men vad hjälpte det? När jag äntligen fått runt nyckklen i låset, slitit loss dörren, så startade inte bilen! Tur Dottern började halv 1 så jag kunde ta den bilen... Som haft vinterdäck drygt en vecka ;)

    SvaraRadera