måndag 29 november 2010

Pappas lilla piga.

Då var vi nästan klara med renoveringen av Daneil och Cissis vardags rum den nya soffan är på plats. Som ni ser så fick Daniel den bästa hjälp man kan ha när man ska skruva ihop en soffa. Pappas lilla piga är så duktig så. Ella var hjälpsam hela dagen. Duktig på att ta spik till farmor när jag spikade listor. Det blev så fint med deras nya tapet som jag satte upp. En verklig stor skillnad på rummet blev det.


I dag så grejar jag lite för vi ska förhoppningsvis har visning här i morgon. Vi håller tummarna för att det kommer någon och tittar på huset. Annars så får det vara till nästa år. OM det blir som jag vill så står det kvar på hemnet och så tar vi nya tag i januari.

Jag fick mail i från Ving om att de bygger nya hotell precis sidan om de två som vi ska bo på när vi är på semestern. De varnade för att det kommer att vara väsen där. Men de jobbar mellan 0900-1800 så det är lugnt för då är vi inte på hotellet i regel. Vi brukar ge oss iväg på äventyr strax innan 9 och sedan så är vi tillbaka till 17, 18 tiden så det är lugnt. Det tyckte våra resevänner också.

Just nu så snöar det jättemycket jag hade tänkt att gå ut och skotta men jag vänter nog en stund till. Nu är det tillbaka till verkligheten.

1 kommentar:

  1. Hjälpredor är bra att ha! Håller tummarna för morgondagen!

    SvaraRadera