måndag 22 november 2010

Så då var det dags för glöggfesten. Jag hann till och med och sitta ner en liten stund innan gästerna kom. Jag hade gjort lite olika tilltugg givetvis pepparkakor i de olika smaker och med god ost till. Vi provade lite olika glögg. Grytthyttans, blossas vita årsglögg, Duvenkroks choklad glögg. Jag tyckte inte så mycket om den vita men de andra var riktigt goda.
 Det blev en mycket trevlig kväll. Det var riktigt längesedan vi sågs alla i det gamla gänget.  Men när vi väl sitter här så var det som vi träffades i förra veckan. Massor att prata om många goda skratt blev de. Nu hoppas vi att det inte tar så lång tid till nästa träff.

I söndags så tog vi det bra lugnt. Daniel ringde och hörde om jag vill tapetsera hemma hos dem klart jag vill. Det ska bli kul.
Klockan 15 hämtade vi Mia och Andreas för att sedan köra till S:T Andreas kyrka på Maria Staden. Där samlades vi allihop för att vara med på Leos dop.

 Här har vi en stjärna som lyste upp den mörka grå regniga dag. Ella var så duktig i kyrkan hon stod upp i bänken annars hade hon inte sett något. En gång gick hon fram till sin pappa som är fadder till Leo. Det var precis när prästen tog Leo från Daniel och det var dags för vattenbadet. när det var klart så kom Ella tillbaka till oss och satte sig hos farfar.

 Här är de andra två busarna som också var mycket duktiga. De tog det hela på största allvar. Satt lugnt och fint. Egentligen så är det bara sådant uppförande som vi har väntat oss men ibland så kan det ju flippa ut. Verkligen duktiga grabbar.
 Det var Leo och en kille som heter Julius som döptes. Här läser Åsa evangeliet för dessa grabbar. Daniel och Johan farbror till Leo var faddrar. De sköte sig exemplariskt.
Prästen var super go, väldigt familjär och trevlig inget högdraget här inte.

 Här är en gosse som har blivit döpt och det tar hårt på krafterna. Klänningen som Leo har på sig är från släkten Ludvigsson och den första gången som den användes var 1912. Leos farfar Arne har skrivit ner alla som har haft den och det var en hel massa. Leo fick den lappen och även kort på sin pappa när han hade denna fina dopklänning. Kul och ha tycker jag. Åsa bara älskar sådana grejer som tur är.

Efter kyrkan så väntade Miatorps scoutgård på oss där hade de dukat fint och Marcus hade gjort goda pajer som det bjöds på. Åsa bidrog med tårtorna. Det var så gott så. Vi var ca 32 personer så det blev lite disk efter åt. Men jag diskade och Britt med syster och systerdöttrar hjälptes åt att torka. Isac och Jacob hjälpte till och diska besticken. Mycket duktiga grabbar.
När vi hade ätit tårta och druckit kaffe så kom Isac till mig och frågade om vi inte skulle diska igen för det var ju roligt. Jovisst sa jag klart vi ska. Kul. Jodå det var de det gick snabbt för vi var ju många som hjälptes åt. Som tur var så diskar jag gärna bara jag slipper och torka. Marcus mamma Britt gör precis tvärtom så vi kompletterar vararandra bra.

 Här är vi farmor Britt, mormor och så vår lille Leo. Han var så fin med skjorta och slips. Snyggingen.

Här har vi de allvarliga faddrarna med lille Leo.

Det var en mycket fin dag allt flöt bra och Leo fick så många fina presenter på sin dag. När det var present öppnings dags så fick Marcus och Åsa proffs hjälp av Isac och Jacob. Det var inte så många paketer de själv hann med och öppna. En del presenter var bra tyckte pågarna och en del dissade de med det samma. Bland annat min present den var då rakt inte kul. En doptavla i tenn som det står Leos födelsedatum vikt längd och så dopdagen. Nä det var ingen bra grej det inte. Men däremot en brandbil i trä, en stor trähund och en bobbycar det var kanon grejer. Så är det allt kan inte falla dessa herrar i smaken. Men som tur var så blev Åsa och Marcus nöjda och det är ju de viktigaste. Sen får vi väl se vad Leo tycker om grejerna i sinom tid.
Nu ska det bli ungsbakad korv med pepparrot till middag i detta hus och det är nog jag som har jobbat i dag som ska laga det. Thore som har ledig dag vilar på soffan med fjärrkontrollen, bäst att han får fortsätta med det. Hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar