måndag 3 oktober 2011

Gris fest och äppelmarknaden

Ulla och Pelle från Småland kom på besök och bodde över hos oss. Det var först medlemsmöte för Ycc och sedan så var det grisfest på Farmen. Vilken jätte härlig helg det blev.

Vi tog en lätt lunch när Ulla och Pelle kom i uterummet. Det är ju väldigt fint väder. Jätteskoj och träffas igen, vi har massor och prata om. Härligt när man träffa på människor som man bara passar in i. Mia kom och skulle vara vår chaufför för kvällen. Snälla flickan som ställer upp. Tack Mia.



Mötet gick väl bra men det är synd att det nästan alltid är samma folk som kommer och bara ca 20% av Skånes medlemmar. Men en del nyttigt kom fram och en del gnäll också så klart.

Efter mötet så började minglet. Kul och gå runt och prata med folk. Ett stort plus var att vi var många från Victory klubben som kom. Där finns inga begränsningar bland medlemmarna. Några från Stockholm, Kalmar, och en stor del av Skåningarna kom. Extra kul att fruarna kom med för de ha jag inte träffat innan. I regel så är det nästan alltid bar männen som kör, så är det i Ycc också.
Det var kul och träffa alla, god mat, grillad gris, viltsvin och lamm, till det en god potatisgratäng och sallad. Bra musik och framförallt bra väder. Alltså en bra kväll.

På söndagen så gick vi en lång promenad här i byn och visade upp den för Ulla och Pelle innan de åkte. Vi träffade Daniel och Isac och det är kul när ens vänner träffar barnen eftersom det blir en del prat om dem.

Isac och Jacob kom och så var det dags och klä på dem mc kläderna. Vi skulle ta en tur till svärmor som fyller 78 år. Det var nog sista turen som pågarna var med på mc árna.


Det blev en trevlig eftermiddag, gott kaffe och goda kakor. Kul när alla kommer med. Ja nästan alla Marcus var och hejade på HIF de vann och är svenska mästare. Kul.

Denna vecka som har gått så har det varit super härligt väder. Jag har kört mc till jobb hela veckan bäst och passa på nu när det är fint väder.

Jag jobbade övertid i lördags, jag behöver komp timmar, mina semesterdagar är slut och det är lite tråkigt om man inte har någon ledighet alls att ta ut. Stänger vi under julen och man inte har ledighet så är det inte kul. Ledighet utan lön är inget man vill ha i januari. Men det var helt ok. När jag kom hem så var Smockey här, skoj tycker jag. Men jag blev lite förbannad på Thore, han säger när jag kommer in genom grinden, den hunden tar allt i från mig och så skrattar han och tycker att det är så jättekul.
Då springer hunden runt med en liten skruvmejsel i munnen. Tänk om han hade svalt den!! Kul när Mia kommer och hämtar sin hund. Nä tyvärr så finns han inte här.!!


Denna brädbit var inte helt ok att ha men eftersom han bara bar omkring den så fick han det. Egentligen skulle Thore ha den vid förrådet men så fort han tog den och la den på plats så hämtade Smockey den igen.
Han är en trevlig hund som har växt massor och är ganska lugn nu. Ella och Daniel kom och lämnade fisk till mig som han hade fiskat. Jag sa till Daniel akta nu med Ella och Smockey. Då tog Ella hunden på ryggen och sa kom Smockey och så gick dem. Sitt Smockey sa Ella då satte sig hunden. Likadant när han skulle ligga. Ja hon Ella fjälla har bra pli på honom.

Mitt gamla dagbarn lille Micke med mamma var och hälsade på och det är så himla kul och träffas. Det är inte ofta men jätteskoj när det händer. Vi hade en rolig eftermiddag.

Det blev en tidig säng för min kl, skulle ringa 0600 på söndagmorgonen. En heldag med Ycc klubben och långkörning. Lite tråkigt att Thore skulle jobba men så har det varit den sista tiden var gång vi ska köra så jobbar han. Vi samlades i stan och där kom 8 gubbar och så jag. Dimman låg väldigt tät men det ska bli fint väder. Vi kör mot Höör där vi ska träffa folk som bor i södra delen av Skåne.
Inte helt kul och köra i dimman. Men vägen till Höör var ok eftersom jag känner till den.



I Höör så väntade några glada Yccare och så Lisa. Jätteskoj. Här är dimman lika tät. En kopp kaffe och så var vi klara att köra iväg mot Kivik. När klockan var 1040 så bara sprack himmlen upp och det blev klar blå himmel och sol. Nu var det super härligt och köra. Vi stannade i en by och tog en bensträckare och vår medhavda fika där. Det är gott och fika ute.

Väl framme i Kivik så var det mer än vi som var där. Massor med andra mc åkare och andra människor. Tavlan var fin men tyvärr så fick jag inget bra kort på den. Alldeles för mycket folk över allt. Jag tog lotter för 20 kr och vann en burk sill för 42 kr så det var ju en dubbel vinst. Äpple Cox heter den. Mycket god på en grovmacka.

Vi var på musteriet och där passade vi på och smaka på must och en var god så den köpte jag lite av, även ett par flaskor av glöggen åkte ner i korgen.


Denna höst kruka är så vacker. Jag har aldrig tänkt att man skulle kunna göra en sådan här kruka. Väldigt fiffigt. Efter Kivik så blev det en tur till Ingelsta kalkon. Där är så fint och så god mat. Ja god mat var där, men det var inte speciellt mysigt, det var som ett vanligt matställe ut med vägarna. Det blev jag lite besviken på.


Denna dagen har varit en ljuvlig dag med en massa härliga skratt och goa människor.
Jag var hemma kl 18 och då hade min fina hoj rullat 35 mil och jag har njutit av varenda en. Även de i dimman.

Nu är det måndag och denna dagen har vi inte gjort ett dugg på. Bara umgåtts vid köksbordet. Nu är Thore och handlar saker till sin bil som Daniel ska byta och så ska han till Åsa och fixa hennes cykelpunktering. I eftermiddag kommer han nog bara till och mysa. Han ska ju jobba i natten. Jag ska snart köra och jobba. Det är ju eftermiddags passet denna veckan.

Jag har bara ett möte inplanerat denna vecka och det är skönt. Det är inte kul och börja innan man ska. Är det möte innan jobb så börjar de i regel kl 1300 och då får jag åka hemifrån 1225. Så det är bäst när det är som vanligt. 

1 kommentar:

  1. Jag tycker din bild på tavlan är helt ok. Tycker inte motivet är så lätt att urskilja alls i år...

    SvaraRadera