torsdag 22 september 2011

Ärtsoppedagen

Ja det är de, men inte fick jag någon ärtsoppa i dag inte. Nej det blev fiskgratäng mycket gott. Ja jag har gjort den själv.
I dag så fortsatte jag min storstädning det går sakta men säkert framåt. Mia Andreas och Småkie var hemma ett tag och hälsade på. Alltid lika trevligt när de kommer, men tyvärr så hade jag lite bråttom eftersom jag skulle in i duschen och sedan till jobb.
Thore fick satt upp den nya köksfläkten så nu är det så fint så och jag har ljuse när jag lagar mat.

Jag hade nästan inte tid och jobba i kväll efter min middes rast. Jag skulle ringa och kolla när vännerna från Bor kommer på lördag och så skulle jag höra mig för med vännerna i Åstorp om vår vandring i morgon. Men så blir det ibland. Nästa gång är det någon av de andra som pratar i telefon och så får jag jobba lite mer. Tur att vi är likadana vi 4 som jobbar tillsammans.

Det var ju strålande sol i förmiddags så jag tog mc till jobb. Jag har ingen bensin på bilen och jag tycker inte om att tanka, varför vet jag inte men kan jag slippa så är jag glad. Aldrig att jag säger till Thore att han ska köra och tanka till mig. Men kör vi tillsammans och behöver tanka så går han alltid ut. Vilket som kommer att hända i morgon. :)

Nu måste jag i säng kl ringer 0645 för jag ska till kära barnbarnen och följa dem till skolan, på så sett hinner jag träffa dem lite. Jag har inte sett dem i veckan eftersom jag jobbar eftermiddag, och så missar jag simmet med Ella och Isac i morgon. Det är bäst och passa på när man kan och de tycker att det är kul när jag går med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar