tisdag 6 september 2011

Vår semester


Här kommer lite bilder från vår ljuvliga semester. Den har verkligen varit bra fastän det har varit mycket regn.
Vi började med att köra till en campingen Hökensås där Daniel med familj var. En natt tältade vi här jätteskoj och vara tillsammans med familjen O/L. Det var givetvis fiske som stod på programmet. Det gillar de allihop. 


Lilla Ella går mest omkring och busar. Hon fick smaka lite Loka av mig,  jag frågade om det var gott? Nä sa hon det var gammalt! Jaså tycker du de. Haha


Här är vårt fina lilla tält det är till fyra pers men det är lite trångt med hjälmar och skinkläder.
Vi fortsatte vår tur upp till Borlänge och den gick i lite regn och lite sol. Jättekul när vi kom fram och träffade våra goda vänner Åsa och Stefan. De flyttade ungefär samtidigt som oss. När vi kom fram till Borlänge så sa Thore vi svänger har, okej och nu då? Nä nu vet jag inte mer vet inte du var de bor? Nä det vet jag inte kollade du inte upp det? NÄ. Haha typiskt oss. Det var bara till och fråga en man som jobbade på sitt hus. En liten felkörning blev det eller vi skulle bara kolla hur det såg ut på den andra gatan.:) Äntligen var vi framme.



Vi hade några jättehärliga dagar där. Åsa och Stefan vet hur man tar hand om sina gäster. Vi blev verkligen om pysslade. God mat gott dricka och så härlig mc tur. Till vår glädje så blev Åsa upp ringd av en man och så skulle hon helt plötsligt på anställningsinterjuv och vips så hade hon fått ett jobb. Härligt Åsa vi hoppas att det går bra för dig.

Vi körde i från Borlänge med en grå himmel över oss men efter ett par mil så sken solen. Vilken härlig tur vi hade ner till Motala. Då kunde jag inte vara tyst längre. Vilken tur vi har haft med vädret. Precis utan för Motala så kom det ett par droppar. Jaja är det inte mer än så så gör det inget. Men efter en km så var det som det var någon som sprutade på oss med en brandspruta. Tror aldrig att jag har kört i ett sådant regn innan. Jo med bil. In på Vadstena camping och det var inte läge och slå upp något tält så vi ville ha en stuga. FULLT. Ja då kör vi vidare in till Vadstena klosterhotell. De hade ett dyrt rum kvar i lilla Slottsvillan. Det tar vi.

Ett mycket vackert rum, en flaska rött och massor med choklad ingick i priset. Fattades bara. Det fanns en handduks tork som vi använde till våra blöta mckläder. De var torra dagen efter som tur var.


Bilden på den väntande Jacob hamnade visst lite fel. Han väntar på att pappan hans ska bli färdig med spöt.
Det blev inget napp för grabbarna men en dansk tjej fick en fin fisk.

Vi kom hem lagom till att betala räkningar och tvätta och packa om för nu var det dags för at köra till Västervik. Strålande sol så jättehärligt.


Vi träffade på vår käre Danny, alltid kul och träffa lite släkt. Det var ca 3800 mcar och det var lite men inte så konstigt. Torsdagen var också bra väder, regn på fredag fm och hela lördagen utom på kvällen. Det var väl ingen höjdare egentligen men det gick bra ändå. Jätteskoj med och träffa Yccare och Victory medlemmar från hela landet. Extra kul och träffa smålänningarna och bli vänner med dem.

Den dagen det var dags och packa ihop i Västervik så sken solen. Så det blev en fin tur ner till Norje Boke där vi ska campa i ett par dagar. Där sken solen jag fick åka iväg och köpa en bikini och den använde jag ett par gånger. Härligt. Det är en fin camping som anordnar en massa olika aktiviteter. Vi gick en bingo promenad trevligt var de.


Här sitter mannen i mitt liv utanför vårt nya tält. Lite större än det andra. Jag har lärt mig en sak man ska inte ha ljust tält. Men det är så dags nu.

Härligt var det och komma hem och träffa barnen och hund skrället som har vuxit så mycket. Han fick syn på sig själv i spegeln, helt tokig blev han skällde och hoppa omkring och ville leka med kompisen i spegeln. Hahah


En vecka jobbade vi och det var helt ok och göra det. Min ena arbetskamrat fick en strok så det var inte så kul. Nu hoppas vi på en bra återhämtning för henne.

På lördagen var det så dags igen och packa väskorna på motorcyklarna. Vi ska till Norrland. Närmare bestämt Höga Kusten Norrfällsviken. En resa på 110 mil upp. Men vi har flera dagar på oss och köra så vi tar det lugnt. 12 vänner och 10 motorcyklar och Thore är vår körledare. Han har kartan i huvudet.:)

 Ett lunch stopp i Ljungby, vi bodde första natten på Lovsjöns camping super mysigt.
Dag två började vi med att köra till Tabergstoppen, det var så synd att det regnade och var så disigt. Annars så hade det varit en superfin utsikt över norra Småland.


Vi fortsatte mot Askersund för en övernattning. Dagen efter så träffade vi på ett gäng Örebroare som också ska till Norrfälls viken. Vi kunde inte köra tillsammans för då hade vi blivit för många mc. Så vi delade oss men bestämde oss för att fika och ta bensträckare på samma ställe. Mycket trevligt och träffa nya människor. Det är så lätt eftersom vi har samma intressen och vi ska på samma ställe.

Vi låg över en natt hos den Flygande Holländaren på Ljusnefors camping också ett kanon ställe väl värt och rekommendera.

Ett stopp i Bergforsen för lunch hemma hos E-M föräldrar. Tänk och vilja ha 10 mc på sin gräsmatta och 12 bikers i sitt hem. Äkta gästvänlighet. En super god lunch fick vi kaffe och hembakat till de.

Äntligen var vi framme i Norrfällsviken vi fick ett fint rum på detta vandrahem. Här kom vi att bo mycket bra.



Vi tog en tur upp mot Sollefteå och här hittade vi denna ljuvliga utsikt. Jag älskar utsikter och Norrland. Där är så rofyllt och vackert uppe. Jag vet inte om jag skulle kunna bo där men och vara där på semester gillar jag skarpt. Synd att vi bara hade en vecka.


En tur till Skuleberget gjorde vi med klubben 84 motorcyklar. Det var häftigt. Svansen tog ju aldrig slut. Här åkte vi linbana upp till toppen.



Här var det fint och sitta och äta en supergod lunch och titta ut över vårt vackra land.


Dags och packa och åka hem till vardagen. Det är skönt det också. Skönt och komma hem till sitt eget. Skönt och komma tillbaka till de vanliga gängerna. Extra skönt och träffa barnen och barnbarnen.



Vi var bjudna till Edskvarn av våra vänner Ulla och Per. Där hade vi en härlig mc tur med 5 kamp. Mycket trevligt var det. Jag fick på min lott och spika i ett spik så snabbt så möjligt. Jag kom tvåa vem vann jo det gjorde Zeke som är snickare. ;))

 Efter några mil och så flera km på grusväg så var det dags för Thore och spänna musklerna eller hanen. Per frågade om Thore har skötit innan? Ja jag tog guld i lumpen. Jag trodde inte mina öron, vilken press han fick på sig nu då. Jag hade aldrig sagt de om det hade varit jag. Men som tur är så kan min man mer än vad han visar. Två lerduvor träffade han av två möjliga. Den enda som gjorde det. Då blev jag lite stolt.

Det laget som jag var i vann hela 5 kampen. Thores lag kom på andra plats.


Vilken helg vi hade massor med härliga människor och så god mat fina mc vägar.

Nu är det jobb som gäller i de massor, vi har massor att ta ingen med barnen och barnbarnen. Jag gick upp extra tidigt förra lediga fredagen för att träffa barnbarnen innan de gick till skolan. Det var frukostmys och så en promenad till skolan. Man får ju ta tag i alla tillfälle som ges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar