torsdag 8 september 2011

En dag i mitt liv

Onsdagen började med ett besök på SOL där fick jag mina nya inlägg som jag ska ha i mina löparskor. Synd bara att jag inte kan löpa. Men det kommer, jag har bestämt mig för att den 1 januari 2012 så sätter jag igång :) Håll tummarna för mig snälla.

Jag var på zonterapi så höften och höftböjen fick en rejäl runda. Om jag hade ont innan så är det inget mot vad jag har nu. Ska käka mer magnesium/kalcium tabletter. Troligt vis så är det kalkavlagring som jag har i höften. Då ska de får vara snälla och skrapa bort det till mig. Jag måste kunna röra mig.

Annars så var det en lugn och fridfull dag. En tur inom till Åsa och Leo för lite förmiddags fika blev det. Det är bara till och bita ihop så det går att busa med Leo, den goa glada ungen. Han är klåfingrig så det förslår. På allt på ingen tid, så där har Åsa lite och göra. Som mamma till henne kan jag ju bara säga att det har han inte efter henne. Hon har aldrig rört något. Lugn som en filbunke var hon som liten. Haha han har kanske lite efter sin morbror för Daniel var en liten aning klåfingrig. Ja så är det nog för Leos pappa var också väldigt lugn.

Jag fick ett samtal från bästa vännen och det vara de länge, massor att ventilera om familjen, livet, åldern, hög musik i affärer, sist men inte minst när ska vi ha den årliga kräftskivan? I fjol så hade vi turen till att ha den i augusti när det var strålande sol och vi kunde sitta ute. Annars så brukar det vara svårt och få ihop ett datum, i år blir det nog i oktober, men vad gör det huvudsaken är att vi har den och vi träffas. Just det receptet ska jag leta fram.

Det var så kul  att Ycc vännen Lasse ringde och berömde min berättelse om Norrfällsviken, lite senare på kvällen så ringde en annan Yccare och sa glöm inte och skicka in berättelserna till tidningen och skicka med bilder. Ja berättelsen har jag skickat in men bilder har jag inte tänkt på. Så jag satte mig och valde ut 5 bilder av 400 vilket inte var lätt och skickade till tidningsansvarige Kjell. Det tog bara ett par minuter sedan så fick jag mail av honom att han hade tänkt kontakta mig för att få bilder. Jippi vi kommer i Ycc´s tidning. Det är inte ofta som skåningarna gör det, men så har det inte varit någon som har skrivit något innan.
Tidningen kommer ut i december så det ska bli spännande läsning.

I dag ska Thore fixa med sin bil så han kan besiktiga den och jag ska bara ta det lugnt, stretcha och ta en kort promenad runt området.

1 kommentar: