söndag 9 oktober 2011

Sista mc turen för i år???

Ja det vet man ju inte. Beror helt och hållet på temperaturen. Men visst det börjar närma sig slutet. Både skönt och tråkigt. Nu kommer vi att få en massa tid över till annat som vi inte har hunnit med.

Vi ha firat Thore som fyllde 54 år i går. Ett stort grattis till mannen i mitt liv. Vi hade fixat ett presentkort till honom från Claessons motor så han kan byta sina fotpinnar och handtag på motorcykeln. Roligt att alla kom. Ja utom Marcus som skulle träffa killarna och ha en riktig killkväll. Hoppas att han hade roligt och inte har ont i huvudet i dag.
Åsa var snäll och bakade tårtor till sin pappa supergoda nougat och mandeltårtor. De var goda. Det blev lite över som vi delade upp i lagom storlekar och la i frysen. Kan var gott och ha.

Vi åt kycklingfrestelse till middag i går och det var gott tyckte alla utom Jacob och Ella. Men det var väntat. Jag gjorde potatis gratäng och det åt Jacob. Tur att han åt något.
När vi är alla är det lite synd om Smockie han vet inte riktigt var han ska bli av och nästan alla kallar på honom hela tiden. Men det gå bättre och bättre med honom.

I dag så har vi varit och kört med Ycc, kul att Thore var med det är jag inte så van vid. Vi tog en tur på 15 mil, det var lite små kallt efter ett tag. Men när jag hade bytat till vintervantarna så blev det bättre. Men det var skönt och komma hem och in i värmen.

Nu är det riktigt höstrusk ute blåser och regnar som bara den.
Egentligen skulle jag ju fixat där uppe men det har jag faktiskt inte tänkt på idag. Nä det får jag bruka allavar med i morgon. Först jobb sedan möte och sedan så bli det träning. En sväng inom Mia ska jag också hinna med för att lämna lite gott i gottgott till Smockie. Kokt grishjärtan mums.

Nu är det sängen som kallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar