tisdag 25 oktober 2011

Tapetseringsdags

Jag måste ju bara sätta in en bild på Småckie. Han är så jättefin här på bilden. En riktig böld i häcken när man cyklar är han i verkligheten. Men så är han bara 5 månader. Jäklar vad tuff man får vara mot honom. Jag går ju på bruks med honom, ibland så ligger jag mer på honom än vad han går sidan om mig. När han blir uttråkade vilket han blir på 2 röda så börjar han och nafsas. Det gör ont. Förra söndagen så nafsade han till mig i låret och så drog han så mina vindbyxor gick itu.


Då fick jag ligga på honom så han lugnade ner sig och tvångskela honom, för skäller jag på honom så skäller han tillbaka och det med besked. Tur att han är stor så jag kan ligga på honom.
Han är lite lugnare när man har honom hemma. Då kan han till och med vara duktig och höra vad man säger. Småckie gick in i vårt stora rum och jag visste vad han skulle göra, tugga blomma och gräva lite i den. Jag smög efter och stod och kikade på honom. Småckie vänder sig om, hm ingen ser mig och så börjar han och gräva. Gissa om han blev rädd när jag röt NEJ till honom. Vi får väl se om det räcker och han kommer ihåg det till nästa gång. Det ska nog bli hund av honom också bara de som äger honom tränar ordentligt med honom.

Thore har ju tagit ner tapeten och slipat och spacklat och målat taket i vårt datarum så nu är det min tur att tapetsera. Vilket jag tycker är kul så det är ingen belastning alls. Vilken tur jag har för jag köpte en bra och lätt uppsatt tapet.
Den enfärgade är grå och den andra grå och svart. Mycket läckert blir det.


Jag trodde att det skulle vara svårt här vid sned väggen men en så länge har det varit lätt. Det svåra kommer väl när sne väggen går över till rak vägg. Jag funderar lite på hur jag ska göra.


Jag ha nog kommit på det ska bara se så det blir bra. Som tur är så var inte tapeten så himla dyr så jag har råd att kasta en våd om det skulle bli galet.
Jag hinner nog inte göra allt i dag så jag får fortsätta och göra klart i morgon. Jag ha inget efter jobb så det är bara till och sätta igång meddetsamma jag kommer hem.
Har jag sedan tur så börjar Thore och lägga golv på torsdag när han är ledig och jag jobbar. Sen ska vi köpa taklistor och sätta upp och så ett nytt skrivbord ska vi ha. Gardintyg har jag hittat så det ska jag sy. Får väl se om jag hinner på söndag. Jag jobbar på lördag och sedan så är det 50års fest som vi ska på.

Upp till klistret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar