fredag 21 oktober 2011

Ledig fredag

Ja det ska jag ha på riktigt. Inte ett dugg ska jag göra. Jo klart att jag ska. Om en stund ska jag ta en promenad till affären och köpa tidningen må bra. Fixa lite lunch till min käraste som skrapar tapet i datorrummet för fullt. Han är duktig.
Jaha tänker ni varför ska du inte hjälpa honom då? Nä för jag fick en cortisonspruta i går. Så därför ska jag inte göra något i dag eller i morgon för nu jäklar ska jag bli bra i armen. Det är i höger som jag har ont så därför är jag lite extra handikappad. Just nu så bultar och bankar det som bara den jag har tagit smärt stillande hoppas att det släpper snart.
Det går inte fort och skriva med en hand men det går. Jag som är van vid att använda båda och alla fingrar.

I kväll är det årets stora begivenhet som går av stapeln i Markaryd. Kräftskivan med våra vänner E-L och O. Samtidigt så ska jag och E-L fira att vi har varit vänner i 25 år. Under dessa 25 år har vi aldrig varit ovänner eller bråkat med varandra. Samma åsikter och tyckande har vi inte, vi kan vara ganska långt i från varandra i vissa frågor. Men vi respekterar varandra.

Nu ska jag gå på min promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar