onsdag 12 oktober 2011

Vänner

Ja det läste jag om på min väns blogg. Jag skrev ihop ett långt inlägg som bara försvann. Förbannad? Jag? Nähä! Bara sur.

Vi firade faktiskt 25 år i augusti vilket vi nog inte har uppmärksammat någon av oss men så är det. Silvervänskap måste det heta. Vi träffas inte så jätte ofta som vi bestämde en gång att vi skulle, vi pratar inte heller i telefon så ofta som vi kanske skulle. Men vänner är vi och vi ska snart träffas och det ser vi fram emot.
Annars så är det med vänner ett svårt kapitel. För vart har de vännerna tagit vägen som bara kom förbi och in förr? Eller de som när man var ute och åkte bara stannade till hos? Ja inte vet jag. Men det är ofta man får en kommentar på FB eller sms nu för tiden. Varför folk inte vill träffas eller träffa oss har jag ingen aning om. Men ibland verkar det som att ett sms eller mail är bättre än en kopp kaffe.

Jodå jag har folk som jag träffar och fikar med och festar med också för den delen. Men det skulle kunnat varit ännu flera. Undrar om det är så i allmänhet eller?

Jag tänkte för ett tag sedan att det kunde varit roligt och fixat en stor fest nu när vi har lokal att låna. Men vilka ska jag bjuda, de som ringer och kommer hit och hälsar på, ja självklart. De som inte hör av sig mer än när de vill ha hjälp, NEJ. De som bara pratar när man träffas ute eller om jag ringer, NEJ.
Eller ska jag bjuda de som säger oj vad vi har mycket vi har aldrig tid och träffa folk. Nä jag vill inte störa. :)

Man ska vara rädd om sina vänner och bry sig om dem. Det gör jag gärna när det är från båda hållen. Jag är så glad för mina vänner. Jag fick en kul kommentar för ett tag sedan ja det är flera år sedan. Jag vill inte ringa för jag vet inte hur du jobbar. Nähä men ring, är jag hemma så svarar jag, annars får man kanske ringa en gång till.

Nog om det.
Idag så var jag och Åsa och Leo i stan och shoppade lite. Jag köpte årets första julklapp. Till Leo. Hans pappa är nyfiken på vad det blev och det får han se på julafton. Jag hittade lite till mig själv också. Vilken tur jag hade. Nu har jag handlat färdigt till mig denna höst. Ja det får räcka för i vinter också. Julklänning har jag och lika så till nyår om det blir någon rolig fest.

I går när jag stod i ett provrum på Väla så såg jag någon konstig färg i mitt hår mitt upp på hjässan. Det såg ut som jag hade målat taket och stött till det med huvudet. Så i dag har jag satt i en ny färg. Hrm.... Jodå det blev bra, lite rött i botten där denna ljusa färg var och så mörkare i topparna. Lite svårt och se nu i mörkret hur de ser ut, blir kul i morgon i dagsljuset. Ser det konstigt ut så talar väl mina arbetskamrater om det för mig.
Jag ska fixa med lite tvätt nu och sedan så kallar sängen på mig.

5 kommentarer:

  1. Det smittar det där med vänskap :) Du läste men kommenterade inte ;) Hur tolkar jag det? Vi får fira vår silvervänskap med kräftorna! Synd du inte gillar champagne!
    Är du säker på att du inte hade målat tak?
    Det där med att inte ringa för att man inte vet du hur jobbar, det var väl när du jobbade natt, att man inte ville väcka dig, antar jag!
    Vi ses snart!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vänhistorier ni bägge skrivit i era bloggar ;-) Ezter och jag lärde känna varandra här på våra bloggar först och sen har vi träffats två gånger och det blir absolut fler gånger vill jag lova!!

    Önskar er minst 25 härliga vänskapsår till!!/caja

    SvaraRadera
  3. Caja: Det är ju om oss vi skriver så därför är det så bra :)))Ezter är en kanon vän sådet förstår jag att ni ska träffas flera gånger.

    E: Jag skriver och skriver här men får bara tillbaka att jag inte är behörig:((( Kräftor är kanon och fira vår vänskap med champang ja kanske om den är god:)))

    SvaraRadera
  4. Okej jag skriver väl som anonym så går det:)) Ethel

    SvaraRadera
  5. Vågar man chansa? Vad är gott och vad är inte gott liksom...

    SvaraRadera