måndag 17 oktober 2011

Så var det måndag igen

Tiden går så snabbt så jag hinner inte med riktigt.
I fredag så jobbade jag långdag. Helt ok vi hade en trevlig eftermiddag jag och Camilla, Ghina är på semester och Zorica är dålig. När man är inställd på att vara där så många timmar så är det helt ok.

Lördagen började med övertids arbete och det blev 6 timmars komp tid. Nu är jag snart uppe i 60 timmars ledighet och det kan behövas för några semester dagar det har jag inte. Det var jag och Camilla och det gick hur bra som helst. När jag kom hem så var Mia och Smockie på besök och det var trevligt och komma hem till dem. Thore grejade med trädgårdsmöblerna, de får stå ute här men med presenning över sig.
Vi bestämde oss för att ställa in motorcyklarna för säsongen nu. De ska stå i förrådet där Thore har breddat dörren och gjort en ramp så det gick bra och köra in dem. Inte helt lätt men det gick. Nu är det rejält trångt där ute. Men jag får ha bilen i garaget i vinter och det känns ju bra.

Vi tog en tågtur till staden för att gå på vernissage hos Ida Forsberg som måla fina tavlor. Trevligt och gå där och mingla. Sedan så tog vi en promenad in till staden, vi diskuterade var vi skulle äta och som vanligt så kom inte Thore med några idéer. Jag äter allt sa han och bryr mig inte om var. Nänä då blir det som jag vill då sa jag. Ja svarade han. Det blev grekiskt och gott och trevligt var det. Mycket bra service så dit kommer vi att gå flera gånger.

Vi skulle gå inom Bishops Arms för Thore behövde pudra näsan, där träffade vi på en gammal kompis till honom Dick. Vi satte oss ner och pratade jättetrevligt var det. Så det blev ett par timmar till innan vi åkte hem. Det var en supertrevlig kväll.

I går söndag så tog vi det lugnt på förmiddagen en riktigt långfrukost hade vi. Sedan så skulle han iväg och jobba och jag skulle till Bruks med Smockie. Det var en tur till Örbyängar för och träna. Jättehärligt var det där. Soligt och härligt. Det blåste ganska mycket med det gjorde inget eftersom vinden var varm.

Nu är det måndag och dags för jobb. Innan jag kör iväg till stan ska jag hämta teaterbiljetter till oss. Vi ska gå och se Politik av Henning Mankell. Jag har hört lite av den på radion och jag tror att den är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar